تجهیزات سرمایش و گرمایش در صدر دستگاه های تاسیساتی قرار می گیرند . تامین هوای مورد نیاز جهت آسایش افراد در هر فضا از وظایف این تجهیزات می باشد .کارکرد دستگاه هواساز به عنوان تولید کننده هوای مطبوع مورد نیاز،و کنترل کننده وضعیت تهویه این فضا ها در تعیین شرایط مناسب محل زندگی نقش اساسی دارد .

برای استفاده و کاربرد این نوع دستگاه ها باید پارامتر های زیادی را در نظر داشت . به عنوان مثال در نظر گرفتن هواساز مقرون به صرفه برای کاربرد های خاص می تواند از بسیاری از مشکلات جلوگیری نماید .
برای آنکه بتوان هواساز مقرون به صرفه را معرفی و طراحی و تولید کرد ، نیاز است نحوه استفاده و کاربری آن مورد بررسی و کارشناسی قرار گیرد . در مناطقی که دارای آب و هوای مرطوب باشد هواساز مقرون به صرفه ، هواسازی است که بتواند در آن شرایط آب و هوایی بهترین عملکرد و راندمان را داشته باشد . همین مساله در ارتباط با مناطقی که دارای آب و هوای خشک هستند صدق می کند .
استفاده از قطعات و تجهیزات با کیفیت ، انتخاب یک هواساز مقرون به صرفه را آسان تر می کند . در تجهیزاتی که قطعات کیفیت پایین و عمر مفید کوتاهی داشته و سریعا دچار استهلاک شوند ، نمی توان انتظار بهره برداری درست و بهینه داشت . بنابر این مقرون به صرفه بودن تنها به معنای پایین بودن قیمت تمام شده دستگاه نیست ، بلکه هر چه عمر کارکرد تجهیزات یک دستگاه بیشتر و راندمان آن نیز بالاتر باشد دستگاه کمتر دچار استهلاک شده و مصرف انرزی نیز قابل کنترل است و در نتیجه دستگاه مقرون به صرفه خواهد بود . برای این منظور نیاز به انجام محاسبات دقیق و طراحی کامل وسایل و تجهیزات مورد استفاده در تولید این دستگاه ها می باشد .
با استفاده از مطالب بالا باید بر این نکته تاکید کرد که استفاده بجا و انتخاب درست سیستم های مختلف در قیمت هواساز می تواند برای ما صرفه جویی درپی داشته باشد. بعنوان مثال در مناطقی که سوخت گاز به ارزان و در دسترس است باید سیستم های گازسوز بکار ببریم.
امروزه در هواساز ها با ظرفیت های متفاوت ، کنترل کننده های اتوماتیک و هوشمند به کار برده می شود که این کار منجر به بالا رفتن راندمان کارکرد و کیفیت مطلوب خواهد شد . شرکت تهویه سارآفرین با به کارگیری روش های طراحی و محاسباتی پیشرفته و به روز و استفاده از تجهیزات هوشمند در تولید هواساز در ظرفیت ها و مدل های گوناگون توانسته گام موثری در جهت تولید دستگاه های مقرون به صرفه و جلب رضایت مشتریان بردارد .

دیدگاهتان را بنویسید