برج خنک کننده بتنی دارای بیشترین طول عمر بدنه در مقایسه با سایر برج های خنک کننده می باشد. این برج ها دارای کمترین هزینه نگهداری استراکچر می باشند چرا که اسکلت این برج ها دارای کمترین میزان آسیب پذیری در بین سایر برج ها می باشد و می توان با ضریب اطمینان بالا در مدت زمانی طولانی این برج ها را استفاده کرد.

DSC01010(1)

ساخت و طراحی این برج ها بنا به سفارش مشتری صورت می گیرد و برج های بتنی یک بار طراحی و ساخته شده و در محل خود به طور دائمی نصب می شوند.استراکچر این برج ها بصورت یکپارچه اجرا می شود و اجزای مهم آن عبارتند از حوضچه های آب سرد ، سقف و کف و دیواره های برج که در این برج ها ستون هایی برای تامین محل نصب تجهیزات تعبیه می شود که این ستون ها می توانند بر حسب طراحی بصورت عمودی و یا افقی طراحی و اجرا شوند.

از عیوب برج های بتنی این است که قابلیت جابجایی ندارند و وزن بالای آنها نیز از عواملی است که محل مناسب برای نصب آنها را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

برج خنک کننده بتنی دارای کمترین میزان ضریب تعمیرات در بین برج ها می باشد و یکی از دلایل آن عمر و دوام بالای استراکچر و بدنه برج می باشد.چنانچه طراحی برج خنک کننده بتنی بصورت اصولی صورت گیرد عمر تجهیزات تا حد بسیار بالایی افزایش یافته تا بتوان از یک برج بتنی برای مدت های طولانی استفاده کرد.

قیمت برج خنک کننده بتنی در مقایسه با سایر برج ها گرانتر می باشد،اما تعمیرات برج خنک کننده بتنی بسیار راحت می باشد و ضریب آسیب در مقایسه با سایر برج ها کمتر می باشد.

در ترکیبات بتنی که برای سازه استفاده می شود باید مواد افزودنی جهت جلوگیری از نفوذ مواد شیمیایی به داخل سطح بتن اضافه شود تا سطح بتن آسیب نبیند.

تمام میلگرد های مورد استفاده در سازه برج خنک کننده بتنی میبایست با رنگ های اپوکسی و سندبلاست پوشش داده شوند تا در اثر رطوبت دچار زنگ زدگی نشوند و از این طریق عمر برج خنک کننده کاهش نیابد.

سطح انتهایی بتن که در تماس مستقیم با آب می باشد باید توسط رنگ ها و مواد آب بندی مانند Z90 و یا رنگ اپوکسی پوشانیده شود.

برج خنک کننده بتنی در دو نوع جریان متقاطع و جریان مخالف طراحی و ساخته می شود.

 

resource

 

 

دیدگاهتان را بنویسید