برج خنک کننده فایبر گلاس طرح مکعبی

برج خنک کننده فایبر گلاس طرح مکعبی

برج خنک کننده فایبر گلاس طرح مکعبی FIBER GLASS COOLING TOWER

از مزایای برج خنک کننده فایبر گلاس طرح مکعبی می توان بکارگیری الیاف و رزین مرغوب ، مناسب قطعاتی که دائماً در معرض تماس با آب و بخار قرار دارند را نام برد.همچنین برج خنک کننده فایبر گلاس طرح مکعبی را می توان بسیار آسان و سریع در محل مورد نظر نصب کرد.

برج خنک کننده فایبر گلاس طرح مکعبی دارای نازل های ویژه ( Nonclogging ) از جنس ABS  بوده که باعث  عدم گرفتگی مسیر جریان اب می شود.

20% جایگیری کمتر نسبت به برج خنک کننده های مدور و کاهش قابل توجه در میزان پرت آب  بدلیل استفاده از قطره گیر از دیگر مزایای برج خنک کننده فایبر گلاس طرح مکعبی می باشد.

اجتناب از بارگذاری بر روی پیچ و مهره ها در بافت های کامپوزیت و طراحی با قابلیت حمل از طریق آسانسور یا راه پله ، جهت نصب در مکان های مرتفع بدون نیاز به جرثقیل

پوشش ويژه و مقاوم در برابر اشعه U.V. در کنار بکارگیری پروانه های فایبرگلاس یا پلی آمید با مقطع ایرفویل لوله ورودی آب از جنس پلی اتیلن فشار قوی یا گالوانیزه ضخیم

امکان طراحی و ساخت با حوضچه بتنی و استراکچر قوی با ضخامت زیاد و طرح ظاهری زیبا دارای الکتروموتور اروپایی IP55  ، کلاس F  ، کوپل مستقیم و گیربکس آلمانی جهت مواردی که نیاز به کاهش دور وجود دارد.

پکینگ و قطره گیر با ضخامت 500 و 600 میکرون و پیچ و مهره و واشر های گالوانیزه و استیل که در ساخت برج خنک کننده فایبر گلاس طرح مکعبی بکار می روند.

برج خنک کننده فایبر گلاس طرح مکعبی
برج خنک کننده فایبر گلاس طرح مکعبی
برج خنک کننده فایبر گلاس طرح مکعبی
برج خنک کننده فایبر گلاس طرح مکعبی

امروزه اکثریت قریب به اتفاق سازندگان دستگاه های تهویه مطبوع با استفاده از مواد کامپوزیت اقدام به تولید برج خنک کننده می نمایند . یکی از مواد کامپوزیت که در ساخت برج خنک کننده کاربرد زیادی دارد ، فایبر گلاس است .

یک مزیت برج خنک کننده از نوع فایبرگلاس ، مقاومت بدنه در برابر فرسایش و تشعشعات ماوراء بنفش می باشد . خاصیت رزین ها و مواد پلیمری در مقاومت زیاد آنها در برابر نور خورشید و همچنین فرسایش در طولانی مدت است .

دیگر مزیت برج خنک کننده از نوع فایبرگلاس وزن سبک و سهولت جابجایی آن است . در مقایسه با برج های خنک کننده فلزی و … این برج های خنک کننده دارای وزن کمتر بوده و قابلیت دمونتاژ کردن را دارند. به همین دلیل ، جابجایی و حمل آن به نقاط بالایی ساختمان ها به راحتی انجام پذیر خواهد بود . در این نوع برج ، کلیه قسمت های بدنه و لوورها به وسیله ژل کوت پوشیده می شوند .
مزیت برج خنک کننده از نوع فایبرگلاس ، در طرح و شکل آن نیز می باشد . به این معنا که برج به هر شکلی که مد نظر مشتری باشد ، قابلیت ساخت دارد .

مدل های مشخص ساخته شده در بازار معمولا به شکل مکعبی یا مدور می باشد . در برج های مکعبی از نوع فایبرگلاس ، سیستم پاشش آب ثابت و با استفاده از نازل های مربع پاش ضد رسوب (Nonclogging)می باشد و این سیستم ثابت بوده و حرکت چرخشی در داخل برج ندارند ، زیرا شکل برج خنک کننده مکعبی است .

ولی در برج های فایبرگلاس مدور یا گرد ، سیستم پاشش آب از نوع چرخشی می باشد . دستگاه های برج خنک کننده فایبرگلاس در مقابل مواد شیمیایی و شوک های حرارتی آب و هوایی ، مقاومت خوبی از خود نشان می دهند . شرکت تهویه سارآفرین سازنده انواع گوناگون برج های خنک کننده از جمله نوع فایبرگلاس می باشد .
استفاده از طراحی و محاسبات پیشرفته در این دستگاه ها تضمین کننده کیفیت مطلوب محصول و راندمان بالای آن است . هر دستگاه برج خنک کننده باید براساس منطقه ای که در آن نصب می گردد از لحاظ رطوبت نسبی ، دمای محیط و ارتفاع از سطح دریا و همچنین دمای آب ورودی به برج و حجم دبی سیال خنک شونده در برج خنک کننده ، طراحی و ساخته شود . در نتیجه دانستن محل نصب و کاربرد دستگاه برج خنک کننده دارای اهمیت زیادی می باشد .
در صورتیکه نیاز به برج خنک کننده از نوع فایبر گلاس دارید ، با شرکت سارآفرین تماس و ضمن دریافت مشاوره رایگان جهت محاسبه و برآورد ظرفیت ، بهترین انتخاب را انجام دهید.

قیمت برج خنک کننده فایبرگلاس به چه عواملی بستگی دارد؟

برج خنک کننده با توجه به عوامل مختلفی چون ظرفیت، شکل هندسی، سیستم، تجهیزات و امکانات، کاربرد، جنس بدنه و دیگر عوامل به انواع مختلفی تقسیم بندی می شود. از نظر جنس بدنه برج خنک کننده به انواع فلزی و غیر فلزی تقسیم می شود. برج خنک کننده فایبرگلاس از انواع غیر فلزی بوده و به سبب مزیت‌هایی که دارد؛ بیش از سایر برج ها در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است.
قیمت برج خنک کننده فایبرگلاس به عوامل مختلفی بستگی دارد. نوع رزین به کار رفته شده، ضخامت اجزای فایبرگلاس به کار رفته در برج، شکل هندسی و ابعاد برج، وزن و سایر عوامل در تعیین قیمت برج خنک کننده فایبرگلاس موثر می باشند. در ادامه در خصوص این عوامل بیشتر توضیح داده خواهد شد.
تاثیر نوع رزین به کار رفته شده بر قیمت برج خنک کننده فایبرگلاس

متریال اصلی در ساخت برج خنک کننده فایبرگلاس رزین می باشد. انعطاف پذیری و کیفیت رزین از عوامل تعیین کننده قیمت می باشند. هرچقدر رزین انعطاف پذیرتر باشد و از کشسانی بیشتری برخوردار باشد به معنی کیفیت بالاتر بوده و در نتیجه قیمت آن بیشتر خواهد بود. قیمت رزین به طور مستقیم بر قیمت برج خنک کننده فایبرگلاس تاثیر می گذارد.
برند و کشور تولید کننده رزین از عوامل موثر بر قیمت برج می باشد. برند های با کیفیت تر قیمت بالاتری دارند، هر چقدر برای تولید برج خنک کننده هزینه بیشتری صرف شود؛ قیمت فروش آن نیز بیشتر خواهد بود.
برای اینکه برج های خنک کننده فایبرگلاس از مقاومت و نفوذناپذیری بیشتری برخوردار باشند؛ از لایه های بیشتر فایبرگلاس برای تولید آنها استفاده می نمایند. هرچقدر تعداد لایه های فایبرگلاس بیشتر باشد؛ قیمت برج خنک کننده بیشتر نیز خواهد بود.
تاثیر کیفیت بر قیمت برج خنک کننده فایبرگلاس همواره کیفیت برج های خنک کننده مهمترین نقش در تعیین قیمت را بر عهده دارند. برج های خنک کننده که بدنه آن ها در برابر اشعه های یو وی مقاوم می باشد؛ از کیفیت و قیمت بالاتری برخوردار می باشند.
هر چقدر سطح داخلی برج خنک کننده فایبرگلاس صیقلی تر باشد؛ برج خنک کننده از کیفیت بالاتری برخوردار خواهد بود؛ زیرا سطح صاف صیقلی از رشد و تکثیر جلبک ها و میکروارگانیسم ها جلوگیری می کند. در واقع برج هایی که در برابر عوامل بیولوژیکی مقاوم می باشند؛ نسبت به سایر برج هایی که این خصوصیت را ندارند برتری داشته و در نتیجه قیمت بالاتری دارند.

سایر عوامل موثر بر قیمت برج خنک کننده فایبرگلاس

علاوه بر عوامل ذکر شده، عوامل دیگری چون جنس قطعات به کار رفته شده در برج، الکتروموتور و سیستم آن از عوامل موثر بر قیمت می باشند.
برند و کشور تولید کننده اجزای برج نظیر الکتروموتور و… بر قیمت برج تاثیر می گذارد.
نحوه عرضه محصولات و کالاها همیشه به عنوان یکی از پارامترهای موثر بر قیمت در نظر گرفته شده است. شرکت هایی که خود تولید کننده و عرضه کننده می باشند، همیشه با قیمت مناسب تر و به صرفه تری برج های خنک کننده را در بازار عرضه می نمایند. همیشه خرید بی واسطه از تولید کننده یا وارد کننده یکی از راه‌های خرید به صرفه می باشد. با سرچ در فضای اینترنت می‌توان تولیدکنندگان معتبر و بنام را پیدا کرد و با مقایسه قیمتها و کیفیت ها خریدی به صرفه را رقم زد.

دیدگاهتان را بنویسید