هواسازها در انواع آپارتمانی و صنعتی تولید شده و در بازار عرضه می‌شوند. قیمت هواساز صنعتی در مقایسه با هواساز آپارتمانی گرانتر بوده که دلیل آن ظرفیت بالاتر و پیچیده تر بودن سیستم های هواساز صنعتی می باشد.
هواسازهای صنعتی خود در انواع مختلف و با قیمت های متفاوت در بازار عرضه می شوند، که عوامل موثری بر قیمت این هواسازها تاثیر گذار می باشد. ظرفیت هواساز صنعتی، حجم هوادهی، نوع هواساز، سیستم هواساز، فیلتر های به کار رفته در هواساز، پیکربندی و معماری هواساز، امکانات و تجهیزات هواساز، تکنولوژی های به کار رفته در هواساز و نحوه عرضه از عوامل موثر بر قیمت هواساز صنعتی میباشد.

تاثیر برند بر قیمت هواساز صنعتی

برند همواره یکی از موثرترین عوامل بر قیمت کالاها می باشد. هرچند برند یک کالا معروف تر باشد، همان کالا از قیمت بالاتری برخوردار خواهد بود. این امر می‌تواند به دلیل عوامل متعددی از جمله کیفیت، استانداردهای به کار رفته توسط یک برند در تولید یک کالا و استفاده از تکنولوژی های به روز باشد. به عنوان مثال برخی از برندها طبق استانداردهای بروز و معین دنیا، اقدام به تولید کالا می نمایند و بعد از تولید می توانند نشان کیفیت برتر و گواهینامه های معتبر از جمله ایزو را دریافت نمایند. هرچقدر یک برند در تولید موفق تر عمل نماید، در بازار فروش و رقابت موفق تر خواهد بود.
بدون تردید تولید یک کالا طبق استاندارد های معین هزینه بیشتری در بر دارد به همین سبب طبیعی است که یک برند معتبر قیمت بالاتری نیز داشته باشد.
هواساز صنعتی نیز از این قاعده مستثنا نبوده و برندهای معتبرتر در بازار با قیمت بالاتر به فروش می رسند.

تاثیر نحوه عرضه هواساز صنعتی بر قیمت آن

عرضه کنندگان یک کالا تاثیر زیادی بر قیمت کالاها خواهند داشت. همواره عرضه بدون واسطه یک کالا کاهش چشمگیری بر قیمت خواهد گذاشت.
هواسازهایی که توسط تولید کننده و واردکننده بدون واسطه عرضه می شود؛ قیمت کمتری نسبت به عرضه در بازار خواهد داشت؛ به همین سبب توصیه می شود که هواساز را به صورت مستقیم از وارد کننده و تولید کننده خریداری نمایید زیرا خرید از این طریق بسیار به صرفه خواهد بود.
قیمت هواساز صنعتی بر اساس نوع آن
هواسازهای صنعتی با توجه به پارامترهای آن به انواع مختلفی تقسیم بندی می شود. هواساز صنعتی بر اساس جنس بدنه به انواع فایبرگلاس و فلزی تقسیم بندی می شود. هواسازهای فلزی در انواع مختلف از جمله گالوانیزه و استیل موجود می باشند. هرچقدر مقاومت فیزیکی و شیمیایی بدنه هواساز در برابر عوامل مخرب بالاتر باشد قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.
هواساز صنعتی هایژنیک نسبت به هواساز صنعتی معمولی به دلیل سیستم پیچیده تر و فیلتراسیون بیشتر قیمت بالاتری دارد.
فیلتر های به کار رفته در هواساز یکی از عوامل موثر بر قیمت هواساز صنعتی میباشد.

هواساز صنعتی باکیفیت

در هنگام خرید هواساز صنعتی قبل از اینکه به قیمت آن توجه نمایید باید به موارد مهم تری از قبیل طراحی مدولار، نصب راحت، سبکی وزن، طراحی هوشمندانه، سر و صدای کم، کویل چندگانه، راندمان بالای انتقال حرارت و مقاومت فیزیکی و شیمیایی بالا توجه نمایید. زیرا خرید یک هواساز صنعتی با کیفیت با قیمت بالاتر بسیار به صرفه تر از یک هواساز بی کیفیت با قیمت پایین می باشد.

 

source

 

 

دیدگاهتان را بنویسید