برج خنک کننده مدل سانتریفیوژ

برج خنک کننده مدل سانتریفیوژ ACFT  FORCED DRAFT TOWER

برج خنک کننده مدل سانتریفیوژ

در این نوع برج خنک کننده ها نوع جریان هوا، از نوع COUNTER FLOW می باشد و جهت تأمین هوای ورودی، از فن سانتریفیوژ در بخش ورودی هوا استفاده می گردد.این نوع برج خنک کننده ها از کارکرد کم صدا و همراه با ایجاد فشار هوای بیشتر برخوردار هستند.

استراکچر :

استراکچر برج خنک کننده از ورق گالوانیزه مرغوب و ضخیم تولید شده و نوع قطعات تولیدی و شیوه مونتاژ آنها به یکدیگر بیشترین استحکام مکانیکی را در برج خنک کن ایجاد می کند.

فن :

فن های مورد استفاده، از نوع سانتریفیوژ ( رادیال) دارای روتورهای فوروارد و دارای بالانس استاتیکی و دینامیکی، با سطح صدای پایین می باشد.فن های مورد استفاده از مارک یا طرح نیکوترا یا گبهارد، وبدنه آنها از جنس گالوانیزه مرغوب می باشد.

الکتروموتور :

الکتروموتورهای مورد استفاده از مارک اروپایی دارای درجه حفاظتی IP55 سه فاز،1400RPM می باشد.

سطوح تبخیر :

سطوح تبادل حرارتی برج خنک کننده ها با توجه به جریان هوا و آب و بر حسب درجه حرارت و کیفیت آب ورودی به برج خنک کننده ها ازانواع آنتی باکتریال و از جنس PVC یا PP و در نوع SPLASH یا FILM تولید آلمان و یا ایران انتخاب و بکار گرفته می شود.این نوع سطوح از استحکام مکانیکی بالا برخوردار بوده و براحتی قابلیت دمونتاژ و رسوبزدایی دارند.

قطره گیر:

جهت جلوگیری از تلفات آب برج خنک کننده، در مسیر خروج هوای برج خنک کننده ها یک ردیف پد قطره گیر از جنس PVC ضخیم نصب می شود که میزان فرار قطرات آب را تا حد مجاز کاهش می دهد.

سیستم توزیع آب :

سیستم توزیع آب بصورت پاششی و با استفاده از لوله های پلی اتلین، PVC،یا گالوانیزه ضخیم و از طریق نصب نازلهای مخصوص می باشد که از این طریق از رسوب املاح در سیستم پاشش جلوگیری می شود.آب بصورت یکنواخت بر روی سطوح تبخیر پاشش می شود و بصورت فیلم های نازک درآمده و از حداکثر سطح تبادل حرارتی با هوای عبوری برخوردار و دمای آب را بمیزان کافی کاهش می دهد.

نازل های پاشش آب :

جهت توزیع مؤثر آب گرم ورودی ، نازلهای مخصوص ضد رسوب (NONCLOGGING)، تولید شده از جنس ABS با قابلیت مونتاژ و دمونتاژ بسیار آسان انتخاب و بکار می رود.

سیستم انتقال قدرت :

انتقال قدرت بین الکترموتور و فن از نوع تسمه و پولی می باشد.پولی های مورد استفاده، از نوع جدا شونده تیپر بوش می باشد.

برج خنک کننده مدل سانتریفیوژ
برج خنک کننده مدل سانتریفیوژ

دیدگاهتان را بنویسید