قیمت برج خنک کننده کوچک با توجه به پارامترهای معینی توسط کارشناسان تعیین قیمت می شود. یکی از این پارامترها اندازه و ظرفیت برج خنک کننده می باشد. معمولا انتظار می رود که قیمت برج خنک کننده کوچک کمتر از قیمت برج های خنک کننده صنعتی باشد لیکن پارامترهایی چون جنس بدنه، نحوه مکش جریان هوا، نحوه برخورد جریان آب و هوا، نوع پکینگ برج خنک کننده، عملکرد برج خنک کننده، شکل هندسی و نوع سیستم توزیع آب از دیگر عوامل موثر قیمت می باشندکه باید توسط کارشناسان هزینه تولید برآورد قیمت شود و سپس قیمت فروش تعیین گردد.

تاثیر نحوه ایجاد جریان هوا بر قیمت برج خنک کننده کوچک

برج های خنک کننده بر اساس نحوه ایجاد جریان هوا به دو دسته برج های خنک کننده آزاد و مکانیکی تقسیم بندی می شوند.
برج های خنک کننده مکانیکی خود به دو نوع برجهای مکشی و برجهای دمشی تقسیم بندی می شوند. نحوه ایجاد جریان هوا در برج خنک کننده کوچک از نوع مکانیکی و مکشی می باشد.
در برج خنک کننده مکشی، فن در قسمت بالا قرار داشته و هوا پس از برخورد با آب به بیرون هدایت می شود. برج های مکشی نسبت به برجهای دمشی انرژی کمتری مصرف می نمایند و عملکرد موثرتری نیز دارند.


در اینگونه برجها جهت عدم ورود گرد و خاک به داخل برج یا جلوگیری از پاشش آب به بیرون از قطره گیر و لوور استفاده میشود.
برج های دمشی انرژی بیشتری مصرف کرده اما برای برج هایی که سیال خنک شونده آنها اسیدی می باشد بسیار کاربردی است. از برج های دمشی در صنایعی چون تولید روی استفاده زیادی می شود.


از آنجا که طراحی برجهای مکشی و دمشی با یکدیگر متفاوت بوده و هر کدام از آنها مزایا و معایب خود را دارند؛ در نتیجه قیمت آنها نیز می تواند متفاوت باشد.

عوامل موثر بر قیمت برج خنک کننده کوچک

تاثیر نحوه تماس سیال با محیط بر قیمت برج خنک کننده کوچک

از نظر نحوه تماس سیال با محیط برج های خنک کننده به سه دسته مدار باز، مدار بسته و هیبریدی تقسیم‌بندی می‌شوند. برج های مدار باز بدون پکینگ و با پکینگ تقسیم بندی می شود. وجود پکینگ خود عامل موثری بر قیمت برج خنک کننده کوچک می باشد.


پکینگ ها در انواع فیلمی و اسپلش موجود بوده که از نظر ساختار و عملکرد با یکدیگر تفاوت هایی دارند و به همین سبب نوع پکینگ بر قیمت برج خنک کننده کوچک نیز تأثیرگذار می باشد.

ساختار برج های خنک کننده کوچک


در ساختار برج های خنک کننده مدار بسته هیچ گونه پکینگی دیده نشده و به جای پکینگ لوله هایی که آب مورد نیاز در آن جریان دارد مشاهده می‌شود. در این نوع برج ها دو نوع جریان وجود دارد.جریان آب در مدار بسته کویل که به مصرف کننده رفت و برگشت دارد، و جریان باز که از داخل حوضچه آب را بر روی کویل اسپری و تبادل حرارت با آب داخل کویل ایجاد می نماید.


برج های هیبریدی برج هایی هستند که در اوج گرما شبیه به برج های مدار باز و در سایر موارد شبیه برج های مداربسته عمل می نمایند؛ هزینه ساخت این برج ها بسیار بالا بوده و نسبت به دو نوع دیگر گرانتر می باشد. پس به طور کلی می توان نحوه تماس سیال با محیط را از پارامترهای موثر بر قیمت برج خنک کننده کوچک دانست.

بدیهی است با توجه به پارامترهای مختلفی که از عوامل موثر بر قیمت برج خنک کننده کوچک هستند و نوسانات احتمالی بازار، بهتر است از قبل از خرید قیمت روز و مشاوره رایگان را در نظر داشته باشید که به این منظور میتوانید از مشاورین شرکت تهویه سارآفرین کمک بگیرید و راهنمایی های لازم قبل از خرید را دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید