برج خنک کننده کراس فلو طرح مارلی

برج خنک کننده کراس فلو طرح مارلی

اين نوع برج خنک کننده ها دارای جريان کراس فلو Cross Flow هستند و از جنس فايبرگلاس ، مقاوم در برابر خوردگی و يا از جنس ورق گالوانيزه ضخيم توليد می شوند .
اتصال قطعات بوسيله پيچ و مهره گالوانيزه انجام شده و از جوشکاری مخصوصا” در قطعات حوضچه پخش و جمع آوری آب احتراز بعمل آمده است. جهت آب بندی بين قطعات از نوارهای مخصوص و مقاوم در برابر آبگرم و بخار استفاده می شود. استراکچر دستگاه بصورت قطعات منفصل و قابل حمل از طريق آسانسور يا راه پله ، بدون نياز به جرثقيل در مکانهای مرتفع ، توليد می شود .
برج های خنک کن مارلی ، در موارديکه ظرفيت برودتی زياد و اختلاف دمای بالايي بين آب ورودی و خروجی مورد نياز است کارآیی بیشتری داشته و از جايگيری کمتری برخوردارند. تولید این برجها بصورت مدولار در يک یا دو یا سه سلول از ظرفیت 300 تا 1500 تن و بالاتر انجام می گيرد .

برج خنک کننده کراس فلو طرح مارلی

استراکچر :
استراکچر اين نوع برج خنک کننده ها شامل ستونها و حوضچه های پایین و بالا ، در دو نوع فایبرگالاس و یا تمام فلزی تولید می گردد .

الکتروموتور :
الکتروموتورها از نوع اروپایی IP55 ، 1400 دور سه فاز مورد استفاده قرار می گیرد .

سطوح تبخیر :
سطوح تبخیر از انواع سطوح Splash از جنس PP یا PVC یا چوب اشباع از جنس کاج روسی ، متناسب با ظرفيت استفاده می شود .

برج خنک کننده کراس فلو طرح مارلی

فن :
با توجه به نوع کارکرد مکشی این نوع برج خنک کننده ها (Induced Draft) در واحد تأمین هوا از فن های آکسیال از جنس فایبرگلاس ، با مقطع ایرفویل دار پهن ، بالانس شده، و با راندمان هوادهی بالا استفاده می شود .

سیستم توزیع آب :
سیستم توزیع آب در این نوع برج خنک کننده ها بصورت ثقلی بوده و از طریق حوضچه های بالای برج خنک کننده و نازل های ثقلی صورت می گیرد .

برج خنک کننده کراس فلو طرح مارلی

دريچه بازدید :
جهت سهولت دسترسی به بخش های داخلی برج خنک کننده و همچنین تسریع در بازرسی و سرویس های مورد نیاز ، دريچه بازدید در نظر گرفته می شود .

سیستم انتقال قدرت :
انتقال قدرت در این نوع برج خنک کننده ها به دو روش گیربکس یا پولی انجام می گیرد. گیربکسهای مورد استفاده از مارک Rossi ایتالیا می باشند .

برج خنک کننده کراس فلو طرح مارلی

 

جدول مشخصات فنی :

برج خنک کننده کراس فلو طرح مارلی