پکینگ پلی پروپیلن کولینگ تاور از اصلی ترین ترین اجزای برج خنک کننده می باشد که وظایف اصلی و مهم را بر عهده دارد. افزایش سطح تماس آب و هوا با افزایش زمان تماس برخورد بین آب و هوا از وظایف پکینگ در برج خنک کننده می باشد.
پکینگ یا فیلینگ برج خنک کننده بر اساس نحوه عملکرد، مشخصات هندسی، جنس و دیگر عوامل به انواع مختلفی تقسیم بندی می شود. بر اساس جنس میتوان پکینگ را به ۳ دسته تقسیم بندی می شوند:

  1. پکینگ پلی پروپیلن
  2. پکینگ چوبی
  3. پکینگ پی وی سی

پکینگ های چوبی در برج های خنک کننده صنعتی که در زمانهای قدیم بیشتر استفاده میشد و در حال حاضر نیز هنوز بکار گرفته می شود. با پیشرفت تکنولوژی خصوصاً پیشرفت در صنایع پتروشیمی پکینگ های چوبی جای خود را به پکینگ های پی وی سی و پکینگ پلی پروپلین کولینگ تاور داده‌اند.

پکینگ های چوبی قیمت بالایی دارند و عملکرد و بازده آنها در صورت برش و اشباع صحیح و مهمتر از آن نصب صحیح ،قابل قبول است.قیمت و وزن بالا از یکی از معایب پکینگ چوبی است. به دلیل معایب ذکر شده صنعتگران به این نتیجه رسیدند که باید پکینگ هایی تولید شود که سبک وزن بوده، راندمان بالایی داشته باشد و دارای قیمت مناسب و به صرفه نیز باشد؛ به همین منظور پکینگ هایی از جنس پی وی سی و پلی پروپیلن تولید شد.

مزیتهای پکینگ پلی پروپیلن کولینگ تاور نسبت به سایر پکینگ ها

پکینگ های پی وی سی قبل از پکینگ های پلی پروپیلن تولید شدند. این پکینگ ها وزن پایینی داشته و قیمت بسیار مناسبی نیز دارند. اما متاسفانه با تمام مزیت هایی که دارند این پکینگ ها در برابر دماهای بالا مقاومت نداشته و در برابر اشعه های خورشید و مواد شیمیایی حالتی خشک و شکننده پیدا می کنند؛ به سبب معایب پکینگ های پی وی سی صنعتگران تصمیم گرفتند تا پکینگ ها را از جنس پلی پروپیلن تولید نمایند تا معایب پکینگ های پی وی سی را بپوشاند.
پکینگ پلی پروپیلن کولینگ تاور در برابر اسید و باز، دمای بالا ،اشعه های uv خورشید و سایر مواد شیمیایی مقاومت داشته و به همین سبب هم مورد توجه قرار گرفته است.
این پکینگ ها می توانند تا دمای ۸۰ درجه سانتیگراد را تحمل نمایند، این در حالی است که میزان مقاومت پکینگ های پی وی سی تا کمتر از دمای 50 درجه سانتی گراد است. انعطاف پذیری بالا و امکان جوش دادن ورقه ها به یکدیگر از طریق جوش پلاستیکی از دیگر ویژگی های پکینگ پلی پروپیلن کولینگ تاور می باشد.
این پکینگ ها نسبت به پکینگ های پی وی سی قیمت بالاتری داشته اما به دلیل مقاومت بالاتر به دما ،در مواردی چاره ای جز استفاده از آن نیست.
پکینگ های کولینگ تاور از نوع پلی پروپیلن از مواد پلیمری ممتاز تولید شده‌اند و در تولید آنها تمامی استانداردهای معتبر دنیا رعایت شده است.
پلی پروپیلن به دلیل مزیت هایی که دارد به یکی از پرمصرف ترین بسپار ها در صنعت تبدیل شده است.
از این هیدروکربن پرمصرف برای ساخت انواع پکینگ های فیلمی و اسپلش ضد رسوب استفاده می شود.

source

 

سایر لینک های سایت:

تعمیرات هواساز خانگی هواساز خانگی هواساز آپارتمانی برج خنک کننده فایبر گلاس برج خنک کننده چیلر مینی چیلر برج خنک کننده بتنی

دیدگاهتان را بنویسید