هواساز آپارتمانی خوب از تجهیزات بسیار پر کاربرد می باشد که به عنوان وسیله سرمایش، گرمایش و تهویه مطبوع در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. هواساز آپارتمانی رطوبت محیط را به خوبی تنظیم کرده و با کنترل جهت و سرعت هوای گرم و سرد دمای محیط را به تعادل میرساند. این نکته را در خصوص هواسازها به خاطر بسپارید که هواساز، هوا را توزیع می کند و تولید گرما یا سرما نمی کند، که این هوای توزیع شده می تواند گرم یا سرد باشد.

مزیت استفاده از هواساز آپارتمانی

هواساز آپارتمانی قابلیت نصب در بالکن را دارا می باشد.
وجود فیلتراسیون در دستگاه هواساز سبب تصفیه هوا نیز می شود. میزان تصفیه هوا توسط فیلتر هواساز رابطه مستقیمی با نوع فیلتر دارد. که در ادامه در خصوص انواع فیلتر هواساز توضیح داده می شود.
عملکرد بالا همراه با مصرف کم انرژی از دیگر مزیت های هواساز آپارتمانی میباشد.
دستگاه هواساز آپارتمانی با محیط زیست سازگار بوده و از اتلاف انرژی جلوگیری می نماید.
انواع فیلتر های به کار رفته شده در دستگاه هواساز آپارتمانی
فیلتر دستگاه هواساز در انواع فایبرگلاس، پلی استر، کیسه ای، هپا و اولپا، کربن اکتیو و الکترواستاتیک تولید می شود.
فیلترهای فایبرگلاس و پلی استر توانایی جذب ذرات درشت مانند ذرات گرد و غبار را داشته و توان تصفیه آنها در حد کم می باشد.
توان تصفیه بگ فیلترها در حد متوسط می باشد.

هواساز آپارتمانی

فیلترهای هپا و اولپا جذب بالایی داشته به طوری که فیلترهای هپا ذرات بالای ۳ دهم میکرون و فیلترهای اولپا ذرات بالای ۱۲صدم میکرون را می‌توانند جذب نمایند.
فیلترهای کربن اکتیو علاوه بر جذب ذرات بسیار ریز می‌توانند گازهای مضر، بخار آب، انواع دودها چون دود سیگار، وسایر آلاینده های زیست محیطی را جذب نمایند.
فیلترهای الکترواستاتیک که با نام فیلترهای الکتریکی نیز شناخته می شوند؛ دارای صفحات بارداری بوده که این صفحه ها توانایی جذب انواع ذرات معلق در هوا از جمله ویروس ها، باکتری ها، قارچ ها و سایر میکروارگانیسم های بیماری زا را دارند.
اگر در دستگاه هواساز آپارتمانی از فیلتر های الکترواستاتیک استفاده شود؛ هوا به صورت صد در صد تصفیه می‌شود. افرادی که از ناراحتی های ریوی رنج می برند؛ می‌توانند دستگاه هواساز آپارتمانی را که در آن از فیلترهای الکترواستاتیک استفاده می‌شود؛ خریداری نمایند.
فیلتر های فرابنفش جزو انواع فیلترهای الکتریکی می باشند؛ که کارایی بسیار بالایی دارند.

اجزای سازنده هواساز آپارتمانی

فن، واحد سرمایش، واحد گرمایش، فیلتر دستگاه هوا ساز، رطوبت زن و تجهیزات کنترلی اجزای سازنده هواساز آپارتمانی به شمار می آیند.
فنها در هواسازها وظیفه انتقال هوا و جا به جایی هوا را بر عهده دارند. فن هواساز های آپارتمانی از نوع فن سانتریفیوژ می باشد. فن سانتریفیوژ با نیروی گریز از مرکز هوا را عمود بر محور گردش پروانه خارج میسازد.
لرزه گیر که برای جلوگیری از لرزش دستگاه در ساختار هواساز قرار داده می شود، محفظه مختلط کننده که هوای تازه و هوای برگشتی را برای ورود به فضای آپارتمان با یکدیگر ترکیب می‌کند، ترموستات، کانال ورود هوا و کویل های سرمایشی و گرمایشی که از جنس فلز های رسانا مانند مس و آلومینیوم می باشد؛ از دیگر اجزای دستگاه هواساز آپارتمانی میباشد..

یکی از فعالیتهای اصلی شرکت سارآفرین، مشاوره تخصصی و انجام سفارشات هواسازهای آپارتمانی میباشد که میتوانید برای مشاوره قبل از خرید، از متخصصین سارآفرین کمک بگیرید.

سایر لینک های سایت:

تعمیرات هواساز خانگی هواساز خانگی هواساز آپارتمانی  چیلر مینی چیلر برج خنک کننده بتنی برج خنک کننده فایبر گلاس تولید و طراحی و تعمیرات برج خنک کننده

دیدگاهتان را بنویسید