امروزه ، نقش هواسازها ، ایجاد محیط آسایش برای زندگی و استفاده از انرژی های در دسترس ، می باشد . انسان ها برای راحت تر زندگی کردن نیاز به رسیدن به شرایط مناسب دارند ، به عنوان مثال ، در تابستان به دلیل گرم بودن هوا استفاده از انواع هواساز ها جهت سرمایش مناسب است .

در این زمینه انواع هواساز سقفی در تولیدات صنایع تهویه مطبوع طراحی و تولید می شود. . دستگاه های هواساز تراکمی را می توان یکی از انواع هواساز سقفی دانست که در بیشتر مراکز تجاری و اماکن مسکونی استفاده می شوند . همچنین ، می توان از انواع هواساز سقفی تبخیری در این اماکن استفاده نمود .
تفاوت بین هواساز تبخیری با هواساز خانگی تراکمی در استفاده از تجهیزات و نوع تبادل حرارت و مبرد آن است . هواساز های تراکمی هم می توانند به صورت مستقل دارای یونیت کندانسور باشند ( مانند پکیج یونیت ها و داکت اسپلیت ها ) و هم می توانند به صورت وابسته، از آب سرد شده چیلر جهت سرمایش استفاده نمایند .

انواع هواساز سقفی

در هواسازهای سقفی ، فن های سانتریفیوژ و کویل های سرمایی و گرمایی به کار می روند . وجود فن های سانتریفیوژ مناسب ، در این گونه هواساز ها سطح صدا را کاهش می دهند که این ویژگی برای دستگاههایی که در اماکن مسکونی بکار برده می شوند بسیار مهم و اساسی است .
کویل های سرمایشی و گرمایشی در هواساز سقفی ، وظیفه تولید هوای سرد و یا گرم در محیط تهویه شونده را دارند. برای کنترل سرعت و دما می توان از ترموستات و اینورتر و یا دیمر استفاده نمود . همچنین در این نوع هواسازها با نصب فیلترهایی ، هوا تصفیه میشود . فیلتر های آلومینیومی ، فیلتر های کیسه ای ، فیلتر های هپا و فیلتر های اولپا از انواع فیلتر های کاربردی در هواساز ها می باشند .
هواساز سقفی در مقایسه با هواساز ایستاده کاربرد بیشتری دارد . در مکان های مسکونی به علت استفاده بهینه از فضا ، اغلب ، دستگاه های تهویه مطبوع به صورت سقفی نصب شوند . نکته مهم در طراحی ابعاد این هواساز ها این است که دستگاه بتواند با ارتفاع کم بیشترین راندمان را داشته باشد . بر این اساس ، با کوچکتر شدن ابعاد و ظرفیت هوا دهی فن ها ، کانال های توزیع هوا نیز در مقایسه با سایر دستگاه های هواساز دارای ابعاد کوچک تری می باشند که تعمیر هواساز و نگهداری آن را راحت تر می کند.

لینک های سایت :

تعمیرات هواساز خانگی هواساز آپارتمانی  چیلر مینی چیلر برج خنک کننده بتنی

دیدگاهتان را بنویسید