در صنعت تهویه مطبوع ، از سیستم های متنوعی جهت ایجاد سرمایش و گرمایش استفاده می شود . در بخش صنعت ، سیستم های تهویه مطبوع صنعتی و با بکار گیری تجهیزات خاص صنعت مورد نظر،به کار گرفته میشود، و در بخش خانگی هم سیستم های خانگی ، که معمولا تجهیزات ساده تری دارند،تولید و عرضه می گردند.

یکی از سیستم های تهویه مطبوع خانگی ، دستگاه هواساز خانگی می باشد.در این پست قصد داریم تا در مورد عواملی که بر قیمت هواساز خانگی تاثیر می گذارند صحبت کنیم.

در صنعت تهویه مطبوع ،دستگاه های هواساز خانگی از نظر ساختاری و مکانیزم کارکرد،در دو نوع تولید و عرضه میشود که عبارتند از :
1- دستگاه های هواساز تراکمی
2- دستگاه های هواساز تبخیری
قیمت دستگاه هواساز خانگی و عوامل دخیل در آن برای نوع تبخیری از سیستم های تراکمی ارزان تر و به صرفه تر می باشد . قیمت دستگاه هواساز خانگی به چندین عامل وابسته است :

اولین عامل ، کاربرد تجهیزات و قطعات گران قیمت در این دستگاه ها ست . استفاده از انواع و اقسام قطعات و سیستم های کنترلی و هوشمند از دیگر عوامل موثر در قیمت دستگاه هواساز خانگی است . البته در صنعت تهویه مطبوع ، برای کاهش قیمت محصولات از روش های تولید صنعتی استفاده می گردد تا قابل رقابت در بازار باشد . در نتیجه ، قیمت دستگاه هواساز خانگی که با روش های تولید صنعتی و با تیراژ بالا و توسط ماشین های صنعتی انجام می گیرد ، ارزانتر است .
دستگاه های تهویه هوشمند امروزه جایگاه ویژه ای در بازار تهویه مطبوع به خود اختصاص داده اند .

هوشمند سازی این سیستم ها کمک شایانی به کاهش مصرف انرژی می کند . یکی از پارامتر های تبلیغاتی در بازار این سیستم ها استفاده از همین ظرفیت هوشمند است.
امکان بهره برداری آسان و سهولت در نگهداری این دستگاه ها ، در فروش بیشتر این محصولات و قیمت تمام شده آن ها موثر است و در تبلیغات این محصولات باید به مشخصات فنی و تکنیکی آنها اشاره شود تا بهترین تاثیر را در مخاطبان بگذارد.

قیمت دستگاه هواساز خانگی به عوامل دیگری هم بستگی دارد ، به عنوان مثال استفاده از سیستم های تبخیری با راندمان بالا نسبت به سیستم های پر مصرف تراکمی می تواند از جایگاه بهتری در بازار مصرف برخوردار باشد . در شرایط اقتصادی کنونی ، بدیهی است هرچه قیمت تمام شده محصولات پایین تر باشد رغبت خریداران به خرید و استفاده از آنها بیشتر خواهد شد.

دیگر لینک های سایت:

تعمیرات هواساز خانگی هواساز آپارتمانی  چیلر مینی چیلر برج خنک کننده بتنی

 

دیدگاهتان را بنویسید