هواسازهای هایژنیک که با نام هواساز بهداشتی نیز شناخته می شوند؛ زیر مجموعه سیستم های اتاق تمیز می باشد و به عنوان مهمترین و اصلی ترین عضو در سیستم اتاق تمیز فیلتراسیون هوا را انجام میدهند.
در محیط هایی مانند بیمارستان ها، آزمایشگاه ها، اتاق عمل، کارخانجات صنایع غذایی و شیمیایی، آزمایشگاه های دامپزشکی و به طور کلی محل هایی که امکان انتشار ذرات عفونی و میکروارگانیسم ها زیاد می باشد؛ از هواسازهای هایژنیک برای تهویه هوای محیط و فیلتراسیون هوا استفاده می نمایند.
پس به طور کلی می توان در تعریف هواساز های هایژنیک بیان کرد که این هواساز، از نوع هواساز های بهداشتی زیرمجموعه سیستم اتاق تمیز می باشد که محیطی سالم، بهداشتی و عاری از میکروارگانیسم های بیماری زا را به وسیله فیلتراسیون پیشرفته و تخصصی به وجود می‌آورد.
مشخصات هواسازهای هایژنیک
هواسازهای هایژنیک از نظر ساختار و سیستم شبیه به هواساز های معمولی می باشند؛ تنها تفاوت این هواسازها با هواساز های معمولی در قدرت و عملکرد فیلتر ها و درزبندی جنس قطعات می باشد.

هواساز هایژنیک عمل فیلتراسیون هوا را در چند مرحله انجام می دهند.

در مرحله اول جریان هوا با عبور از فیلتر فلزی و مشبک از نظر ذرات معلق درشت تصفیه می‌شود. در مرحله دوم جریان هوا از فیلتر بگ عبور کرده و ۹۵ درصد آلودگی ها فیلتر می شود. سپس هوا از فن عبور کرده و پس از عبور از فن ، از فیلترهای هپا و اولپا گذر کرده و۹۹/۹۹ درصد آلاینده ها و میکروارگانیسم ها حذف می شود.
فیلترهای هواساز هایژنیک دارای سنسور اختلاف فشار بوده در مدل های پیشرفته تر شاهد سیستم امنیتی که به آتش سوزی و دود حساس می باشد، می باشیم.
هواسازهای هایژنیک در انواع هواسازهای صنعتی و هواساز هایژنیک گلخانه‌ای که مخصوص کارهای کشاورزی می باشد، تولید می شود.
ساخت هواسازهای هایژنیک
از آنجا که این نوع از هواساز ها بیشتر برای موارد بهداشتی ساخته می شوند، ساخت آنها باید مطابق با الزامات سازمان بهداشت جهانی یا FDA باشد.
هواساز های هایژنیک که مطابق با استانداردهای جهانیVDI6022 ، VDI3803 ساخته می شوند و دارای گواهینامهISO می باشند؛ نسبت به سایر هواساز های هایژنیک از کیفیت بالاتری برخوردار می باشند.
یکی از مزیت‌های مهم هواسازهای هایژنیک این است که کویل ها و فن ها قابلیت ضد عفونی شدن داشته و در برابر خوردگی و مواد اسیدی و بازی مقاوم می باشند.
هیتر الکتریکی این هواسازها بدون پره بوده و مجهز به صدا گیر می باشند.
هیت ریکاوری این هواسازها در دو نوع جریان گردشی و صفحه ای تولید می شود.

کاربرد هواسازهای هایژنیک چیست؟
هواسازهای هایژنیک بیمارستانی

یکی از مکان هایی که شدیدا نیاز به سیستم تهویه مطبوع از نوع هایژنیک دارند؛ بیمارستان و مراکز درمانی می باشند. از هواسازهای هایژنیک بیمارستانی به منظور تنظیم دما، تنظیم رطوبت، فیلتراسیون هوا و ایجاد شرایط متعادل در بخشهای مختلف بیمارستان استفاده می شود.
بیماران و کارکنان و محیط داخلی و بیرونی بخش ها در معرض آلودگی های قارچی، آلودگی های باکتریایی قرار دارند؛ یکی از راه‌های موثر که بهره برداران می توانند علاوه بر بهره مندی از هوای گرم یا سرد هواساز ، از انتقال آلودگی از بیرون به ئاخل و از داخل به خارج بخش ها جلوگیری کنند ، استفاده از هواساز هایژنیک می باشد.در این موارد در صورت نیاز همزمان به اگزاست فن جهت تامین فشار و یا تخلیه هوای داخل بخشها،اگزاست فن ها نیز باید از نوع هایژنیک استفاده شوند.

 

سایر لینک های سایت:

تعمیرات هواساز خانگی هواساز خانگی هواساز آپارتمانی  چیلر مینی چیلر برج خنک کننده بتنی برج خنک کننده فایبر گلاس تولید و طراحی و تعمیرات برج خنک کننده

 

 

دیدگاهتان را بنویسید