تولید کنندگان صنعت تهویه مطبوع در راستای ارائه خدمات به مشتریان خود ، نیاز های آنان را بررسی کرده و محصولات منطبق با نیاز آنان را تولید می کنند . به عنوان مثال یک شرکت سازنده هواساز هایژنیک برای ارائه محصول خود ، شرایط کارکرد دستگاه را در فضای مورد نظر بررسی می کند و با انجام محاسبات دقیق پیشنهاد خود را به مصرف کننده ارائه می دهد.

تولید کننده هواساز هایژنیک با در نظر گرفتن این پارامتر ها ، دستگاهی تولید می کند که هوایی عاری از آلاینده ها و بدون هیچگونه میکرواورگانیسم ایجاد نماید . به کار بردن انواع فیلتر ها نظیر کیسه ای ، هپا و اولپا ،که با راندمانهای مختلف تولید شده است،به این هدف کمک فراوانی خواهند کرد .

بدیهی است تعویض به موقع فیلتر ها و سایر قطعات و تجهیزات هواساز ، از ورود آلودگی ها به محیط تهویه شونده جلوگیری می کند .
سازنده هواساز هایژنیک ماهر به خوبی می داند که برای ارائه بهتر محصولات خود نیاز به تبلیغات دارد ، بدیهی استبالا بودن کیفیت دستگاه و کارکرد مطلوب آن می تواند بهترین تبلیغ برای دستگاه و سازنده آن باشد . تامین دستگاه چیلر آب خنک ،که با برج خنک کننده در ارتباط است ،و یا چیلر هوا خنک، جهت تامین آب مورد نیاز کویل سرمایشی در هواساز هایژنیک امری ضروری می باشد .

سازنده هواساز هایژنیک

در غیر این صورت برای تامین سرمایش می توان از کویل DX یا انبساط مستقیم به صورت پکیج یونیت استفاده نمود . دستگاه پکیج یونیت به طور کاملا مستقل کار می کند و تولید سرمایش و گرمایش می نماید .
هواساز های هایژنیک نمی توانند از نوع هواساز های تبخیری باشند . در هواساز های تبخیری رطوبت زیادی تولید شده که این امر باعث رشد باکتری ها خواهد شد . همچنین در دستگاه های هواساز تبخیری ، آب به صورت مدار باز جریان داشته که سبب ایجاد آلودگی در محیط دستگاه می شود .

معمولا در هواساز های هایژنیک کانال برگشت هوا تعبیه نشده و هوا به صورت تازه وارد دستگاه می شود ، به این دلیل که هوای برگشت محیط احتمالا دارای آلودگی است و این آلودگی نباید دوباره به محیط داخلی هوا بازگردد .
از تجهیزات هوشمند جهت کنترل سیستم هوا دهی و فیلتراسیون در دستگاه هواساز هایژنیک استفاده می شود. تعیین دمای دلخواه و میزان هوادهی فن و همچنین تست فیلتر ها از کاربرد های سیستم کنترل هوشمند است . وجود سنسور های هوشمند در دستگاه ، کار کنترل تجهیزات را آسان تر می کند . سنسورهای اپتیکی و یا سنسورهای مادون قرمز و همچنین سنسورهای دیجیتالی مورد استفاده این سیستم می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید