در هنگام خرید هواساز یکی از سوالاتی که در ذهن خریدار وجود دارد این است که متناسب با فضا و مساحت محیط خرید چه نوع هواسار آپارتمانی و خانگی برای ما مناسب می باشد؟
به غیر از ابعاد هواساز که شامل طول و عرض و ارتفاع می باشد؛ ظرفیت هوا سازی هواساز یا دبی حجمی هوای تولیدی که به اختصار آن را cfm می نامند؛ از مواردی می باشد که تعیین می کند خرید چه نوع هوا سازی برای شما مناسب می باشد؟ به بیان ساده تر cfm انتخاب هواساز با ظرفیت مناسب بر اساس مساحت فضا را برای شما مقدور می سازد. cfm مخفف عبارت انگلیسیcubic feet per minute می باشد که بر حسب فوت مکعب در دقیقه بیان می شود. به عنوان مثال اگر دبی حجمی هوای تولیدی یک هواساز6000cfm باشد بدین معنی است که هواساز ۶۰۰۰ فوت مکعب در یک دقیقه را پوشش می دهد.

پارامترهای موثر در انتخاب هواساز مناسب

علاوه بر دبی حجمی هوای تولیدی پارامترهای دیگری در انتخاب نوع هواساز مهم می باشند که این پارامترها با توجه به شرایط محیطی می تواند متغیر باشد. افت فشار استاتیکی، مساحت فضا، میزان مصرف برق، تک فاز بودن یا سه فاز بودن جریان ورودی، دمای هوای مرطوب منطقه، دمای هوای خشک منطقه و بار برودتی ساختمان از این دست پارامتر ها می باشند.

مساحت ساختمان بر بار برودتی و حراردتی ساختمان تاثیر مستقیم دارد. میزان گرمای اخذ شده از یک فضای بسته و تبدیل آن به دمای مطلوب که موجب آسایش می‌شود را بار برودتی ساختمان می نامند.
علاوه برcfm، cmm نیز از واحدهای اندازه گیری برای نمایش میزان حجم هوای تولیدی هواساز خانگی می باشد، که اندازه ی ظرفیت هواساز بر متر مربع را بیان می نماید. با استفاده از تبدیل واحدها می توان این دو واحد را به یکدیگر تبدیل نمود.
تولید هوای باکیفیت با هواساز
یکی از وظایف هوا سازها این است که متناسب با محیط طراحی شده بتوانند هوای با کیفیت تعریف شده تولید نمایند. هوا سازها برای تولید هوای با کیفیت پارامترهای ترمودینامیکی و پارامترهای بیولوژیکی را کنترل می نمایند. کنترل دما، فشار، رطوبت نسبی و ذرات معلق و آلاینده های محیطی از وظایف این دستگاه می باشد که با جابجایی هوا و کنترل دمای هوای خروجی و فیلتراسیون این عمل را به خوبی انجام می دهد.

 

سایر لینک های سایت:

تعمیرات هواساز خانگی هواساز خانگی هواساز آپارتمانی  چیلر مینی چیلر برج خنک کننده بتنی برج خنک کننده فایبر گلاس تولید و طراحی و تعمیرات برج خنک کننده

دیدگاهتان را بنویسید