دستگاه برج خنک کننده شامل تجهیزات و قطعات زیادی است که هر کدام در جای خود دارای اهمیت است. بدنه برج خنک کننده دارای دریچه ای کرکره مانند است که هوای ورودی به برج خنک کننده از آن قسمت وارد می شود. این دریچه ، لوور برج خنک کننده نام دارد.

هرچه مساحت لوور برج خنک کننده بیشتر باشد ، جریان هوای بیشتری از برج عبور کرده و سرد شدن آب توسط برج بهتر انجام می گیرد. لوور برج خنک کننده جز بخش مکش برج است و هوای وارد شده را هدایت کرده و از پاشیدن آب داخل تشتک برج خنک کننده به بیرون ممانعت می کند.

همچنین در بعضی از انواع برج خنک کننده ، این قسمت وظیفه هدایت هوای خروجی از برج را بر عهده دارد. ضمنا این لوورها مانع از تابش مستقیم اشعه ماورا بنفش خورشید به داخل برج شده و از ورود ذرات و اجسام خارجی به برج جلوگیری می کند.
لوور برج خنک کننده معمولا از جنس فایبرگلاس ساخته می شود، البته می توان از پلیمرها، آهن گالوانیزه و یا استیل برای ساخت لوور برج خنک کننده استفاده نمود.

جنس لوور برج خنک کننده باید مقاوم بوده تا براحتی دچار آسیب نشود ، در غیر این صورت، شکستگی و خرد شدن قطعات لوور در کیفیت و میزان هوای ورودی تاثیر گذار خواهد بود.
معمولا بخشی که وظیفه هدایت هوای ورودی و خروجی برج خنک کننده را بر عهده دارد، بیشتر دچار استهلاک شده و پس از مدت زمانی باید تعویض گردد تا در کارایی و راندمان برج خنک کننده تاثیر منفی نداشته باشد.لوور برج خنک کننده می تواند در شکل ظاهری برج تاثیر گذار بوده و آن را زیباتر نشان دهد.
در مدلهای مختلف برج خنک کننده ، تعداد لوورها و مساحت آنها متغیر است. به عنوان مثال در برج خنک کننده فایبرگلاس ، در تمام جهات می توان از لوور استفاده نمود . در برج خنک کننده فلزی یا کراس فلو،اگرچه فقط در یک یا دو سطح میتوان لوور نصب نمود،اما بدلیل هندسه این نوع برج ها،لوور برج خنک کننده از ارتفاع بیشتری نسبت به انواع دیگر برخوردار است، بنابراین سطح مفید لازم جهت لوور برج خنک کننده تامین میگردد.

 

سایر لینک های سایت:

تعمیرات هواساز خانگی هواساز خانگی هواساز آپارتمانی  چیلر مینی چیلر برج خنک کننده بتنی

دیدگاهتان را بنویسید