سیستم های تهویه بیمارستانی متشکل از چیلر ، هواساز هایژنیک و برج خنک کننده و فن کویل و….می باشد . هواساز هایژنیک جزء آن دسته از هواساز هایی است که دارای فیلتراسیون پیشرفته جهت کاهش و حذف آلودگی های هواست .

به این ترتیب که هوای ورودی به هواساز هایژنیک پس از عبور از فیلتر های مختلف کاملا پاک شده و هر گونه آلودگی و میکرواورگانیسم های موجود در هوا را تصفیه می کند . در صنایع تولیدی هواساز ، فروش هواساز هایژنیک از جایگاه ویژه ای برخوردار است .

فروش هواساز هایژنیک

قیمت هواساز هایژنیک رابطه مستقیم با بهای تمام شده آن دارد. استفاده از فیلترهای کیسه ای ، هپا و اولپا و همچنین بدنه استیل در این نوع هواساز ، باعث افزایش قیمت این محصول شده و ممکن است در نگاه اول قیمت فروش هواساز هایژنیک گران به نظر آید.
انجام محاسبات دقیق روی این سیستم و بهره گیری از سیستم هوشمند سازی دستگاه می تواند در عرضه بهتر این محصول تاثیرگذار باشد . در هواساز هایژنیک سرمایش و گرمایش به همراه فیلتراسیون انجام می گیرد .

کویل گرمایی که آب گرم مورد نیاز را از بویلر تامین می کند ، وظیفه تولید هوای گرم را بر عهده دارد . همچنین کویل سرمایی که آب سرد را از چیلر دریافت می کند ، عمل سرمایش را انجام می دهد .

تولید هوای سرد از طریق پکیج یونیت نیز میسر است . در این دستگاه به جای کویل سرمایی که از آب سرد تغذیه می کند ، کویل DX تعبیه شده و کمپرسور به وسیله گاز مبرد با کویل DX در ارتباط است و سرمایش را ایجاد می کند .
در مدار انتقال گاز مبرد از کمپرسور به کویل DX یک شیر انبساط تعبیه شده است . وظیفه شیر انبساط ، منبسط کردن گاز مبرد است که این عمل باعث جذب گرمای محیط می گردد و سرمایش ایجاد می کند . سپس گاز مبرد به کندانسینگ یونیت منتقل می شود و توسط جریان هوای ایجاد شده بوسیله فن، خنک شده و دوباره به مدار کمپرسور باز می گردد .
در این سیستم هواساز به طور مستقل سرمایش را ایجاد می کند و نیاز به سیستم دیگری که به هواساز متصل گردد ، ندارد . ولی جهت گرمایش از طریق کویل آب گرم ، نیاز به یک بویلر دارد تا از آب گرم آن تغذیه کرده و هوای گرم تولید نماید . با استفاده از ترموستات هوشمند می توان وضعیت کارکرد این دستگاه را کنترل نمود . همچنین میزان راندمان فیلترها می بایست کنترل شود تا از ورود آلودگی ها جلوگیری به عمل آید .

دیدگاهتان را بنویسید