بحث پیرامون انتخاب هواساز آپارتمانی بسیار گسترده است . سیستم های تولید هوای سرد در هواساز ها با ابعاد و اندازه و همچنین کیفیت بهره برداری و نیز قیمت محصول ارتباط مستقیم دارد .

در انتخاب هواساز آپارتمانی دو پارامتر از ابتدا باید مد نظر قرار گیرد . نخست محل نصب دستگاه در آپارتمان و دیگری سیستم تولید هوای سرد آن می باشد . محل نصب هواساز در یک آپارتمان کوچک که فضای آزاد زیادی ندارد ، معمولا در سقف کاذب می باشد .

اگر بخواهیم از سیستم تبریدی استفاده کنیم می توانیم در داخل آپارتمان سقف کاذب ایجاد نماییم تا دسترسی بهتری به اتاق ها و سالن ها ایجاد شود . در مورد سیستم تبخیری باید این هواساز در فضای باز (بالکن یا تراس) نصب شود . دلیل نصب سیستم های تبخیری در فضای باز این است که چون این سیستم بر مبنای ورود حجمی از هوای تازه، و عبور از سطوح خیس شده توسط آب ، هوای رودی به فضای داخلی را خنک می کند ، برای داشتن بیشترین حجم هوا باید از فضای بیرونی آپارتمان حد اکثر استفاده را داشته باشیم .

ولی در سیستم تبریدی که به وسیله رطوبت گیری هوا باعث ایجاد هوای سرد در آپارتمان می شود و به هوای برگشت نیاز است ، بهترین محل نصب داخل فضای تهویه در آپارتمان است . البته به دلیل دسترسی آسان و امکان سرویس و نگهداری ، دستگاه ها معمولا در ورودی آپارتمان ها یا راهرو ها نصب و اجرا می گردند .
انتخاب هواسازی که در مقایسه با سایر دستگاه ها دارای سطح صدای پایین تری می باشد ، از اهمیت بیشتری برخوردار است. امکان تغییر دور فن در هواساز خانگی کوچک و بزرگ در طیف گسترده ، می تواند در کاهش صدا در دستگاه تاثیر زیادی داشته باشد . از مهمترین نکاتی که باید در انتخاب دستگاه های هواساز و نصب آن در نظر داشت ، طراحی و اجرای کانال کشی مطابق با استاندارد دستگاه مربوطه است .

قدرت فن دستگاه و فشار استاتیک آن ، عامل تعیین کننده ای در ابعاد و اندازه های اجرایی کانال کشی دستگاه های تهویه است . مقدار حجم هوای عبوری از کانال ها باید طوری محاسبه شود که مقدار بار حرارتی و برودتی مورد نیاز تامین گردد . شرکت تهویه سار آفرین با بهره مندی از تجربیات طولانی در طراحی و محاسبات انواع دستگاه های هواساز، امکان انتخاب های گسترده ای برای مشتریان خود فراهم نموده است .

دیدگاهتان را بنویسید