نحوه لوله کشی هواساز به عوامل زیادی بستگی دارد. هواساز وظیفه سرمایش و گرمایش را به عهده دارد و این کار بوسیله
گردش آب و یا گاز مبرد در داخل کویل های سرمایشی و یا گرمایشی هواساز انجام می گیرد.

نحوه لوله کشی هواساز به شکلی است که بتواند جریان لازم را برای ورود به کویل سرمایش و یا گرمایش ایجاد نماید تا بازدهی آن را به شکل مطلوب افزایش دهد.

نحوه لوله کشی هواساز اگر به درستی انجام نپذیرد اولا سبب افت فشار زیاد مبرد گردیده که درنتیجه جریان ودبی لازم
ورودی کویل تامین نمی گردد و چون ظرفیت کویل ها برمبنای دب آب ورودی به آن تغییر می کند بنابراین شاهد کاهش عملکرد
سرمایشی و یا گرمایشی سیستم خواهیم بود.

پمپ ها وسایلی هستند که جریان آب را در مدار کویل هواساز ایجاد می کنند.لوله کشی هواساز آپارتمانی باید طوری باشد که کمترین افت در مسیر داشته باشد تا بتوان از پمپ کوچکتری استفاده کرد و نیز باید کوتاه ترین مسیر انتخاب گردد و سایزینگ لوله ها بدرستی طراحی ومحاسبه شود.

در هواساز صنعتی هایی که مبتنی بر سیستم تبرید است مانند داکت اسپلیتها ، نحوه لوله کشی هواساز خانگی به دو صورت انجام می شود  یکی لوله کشی مسی برای کویل اواپراتور هواساز که کندانسور ان متصل می گردد و دیگری لوله کشی آبگرم هواساز جهت تامین هوای گرم که به کویل گرمایشی هواساز متصل می شود.
در سیستم هواساز تبریدی گاز فریون داخل لوله های مسی جریان دارد و نحوه لوله کشی هواساز برای ایجاد سرمایش بوسیله لوله های مسی و اتصالات مربوطه انجام می گیرد به نحوی گاز مبرد براحتی بتواند مسیر ما بین اواپراتور و کمپرسور
هواساز منتقل شود و کارایی کمپرسور مختل نگردد.

دراین سیستم که یک سیکل تبرید را تشکیل می دهد کویل کندانسور می تواند بصورت مجزا از کویل اواپراتور و هواساز باشد که به آن سیستم اسپلیت می گویند ویا می تواند بصورت یکپارچه باشد که بنام پکیج یونیت شناخته می شود.

سایر لینک های سایت:

تعمیرات هواساز خانگی هواساز خانگی هواساز آپارتمانی برج خنک کننده فایبر گلاس برج خنک کننده چیلر مینی چیلر برج خنک کننده بتنی

دیدگاهتان را بنویسید