هواساز ساده و ارزان دستگاهی است که در عین حال که تجهیزات متناسب در آن به کار رفته ولی دارای قیمت مناسب برای مصرف کننده است .

هواساز ها معمولا وظیفه کنترل دما و رطوبت در فضاهای تهویه را به وسیله ایجاد جریان هوا بر عهده دارند . در برخی شرایط ممکن است رطوبت هوا بیش از حد آسایش افراد باشد که باید به وسیله هواساز رطوبت گیری انجام شود و یا برعکس ، در مناطق خشک می بایست رطوبت به محیط مورد نظر تزریق گردد تا رطوبت نسبی ایجاد شده در حد آسایش فرد باشد .
برای تهیه یک هواساز ساده و ارزان در ابتدا بایدکاربری فضا مشخص باشد ، به عنوان مثال یا هواساز جهت آپارتمان مسکونی است یا خیر ، که در این صورت آیا فضای کافی جهت نصب روی زمین را دارد یا می بایست داخل سقف کاذب نصب و راه اندازی گردد . تجهیزات به کار رفته در دستگاه هواساز نیز می توانند در ساده و ارزان بودن آن نقش داشته باشند .

سیستم های تبخیری در هواساز که از طریق تبادل حرارت بین جریان آب و هوا با کمک پد های سلولزی ، هوای سرد تولید می کنند منجر به انتخاب یک هواساز ساده و ارزان خواهند شد . هواساز زنت نمونه این نوع هواساز است . در مقابل ، هواساز هایی که با سیستم تبرید تراکمی هوای سرد تولید می کنند به دلیل استفاده از کمپرسور ها و سایر متعلقات و تجهیزات که قیمت بالایی دارند ، هزینه های یالایی به مصرف کننده تحمیل می کنند .

 

اما از طرفی همانطور که اشاره شد ، در مناطقی که رطوبت نسبی هوا بالا است نمی توان دستگاه تبخیری به کار برد و باید از هواساز های تراکمی که عمل رطوبت گیری هوا را با استفاده از گاز مبرد به خوبی انجام می دهند استفاده نمود . پارامتر دیگری که در یک هواساز ساده و ارزان دخیل است ، استراکچر مقاوم و ارزان قیمت در بدنه دستگاه می باشد .

امروزه با بهره گیری از نانو فن آوری ، تکنولوژی تولید مواد اولیه مقاوم و سبک با قابلیت های فراوان ، در دسترس قرار متخصصین قرار دارد .
هزینه های اولیه هواساز ، یک مرحله از انتخاب دستگاه را شامل می شود . هزینه های ثانویه مرحله مهمتری است که میزان مصرف انرژی یکی از این هزینه هاست . در واقع ، دیگرپارامتر موثر در ساده و ارزان بودن هواساز ، برخورداری از ویژگی پایین بودن مصرف انرژی در حد استاندارد های بین المللی است .

اگر مصرف انرژی دستگاه هواساز بالاتر از حد استاندارد باشد و یا قطعات به کار رفته استاندارد نبوده و طول عمر کمی داشته باشند ، هواساز مقرون به صرفه نبوده و پر هزینه خواهد شد . شرکت تهویه سارآفرین با استفاده از طراحی و محاسبات پیشرفته و به روز در زمینه هواساز های مدرن و ارزان قیمت ، در صنعت تهویه مطبوع جایگاه مطمئنی یافته است .

دیدگاهتان را بنویسید