هواساز مستقل آپارتمانی امروزه بدليل تمایل مصرف کننده به جداسازی هزينه های انرژی مصرفی و هزينه های تعمير، کاربرد بيشتری پيدا کرده است.هواساز خانگی یا مستقل آپارتمانی به دو نوع تراکمی يا تبخيری تقسيم می شود.
هواساز تراکمی بدليل استفاده از چرخه تراکمی از مصرف انرژی بالاتری برخوردار است ، ولی هوای توليدی در آن دمای پايينتری دارد که سبب می شود تا قدرت خنک کنندگی ان بیشتر باشد.

سارآفرین تولید کننده انواع برج خنک کننده در مدل های مختلف ، طراحی انواع سیستم های تهویه مرکزی و تهویه مطبوع ، ساخت و تولید انواع چیلر و مینی چیلر با متدهای روز و اصول مهندسی.

هواساز مستقل آپارتمانی تراکمی

يک هواساز مستقل آپارتمانی از نوع تراکمی قيمت اوليه بالاتر و هزينه مصرف برق و نيز هزينه تعميرات بيشتری دارد. در اين نوع هواساز کمپرسور و کویل سرمايي و کويل گرمایی و دمنده و … یکجا در یک یونیت نصب و بنابراین تولید آبسرد و آبگرم مورد نیاز کويلها، اختصاصا برای آن دستگاه انجام می شود.دستگاه داکت اسپليت يک نوع هواساز مستقل آپارتمانی است.

اين دستگاه در بخشی از آپارتمان و در داخل سقف کاذب جا سازی شده و معمولا در هنگام توليد سرما و گرما ، هوای صد در صد برگشت را استفاده می کند و البته این یکی از صنف های آن دستگاه است.ساختار گرمايش تمام انواع دستگاه های هواساز مستقل آپارتمانی مشابه هستند و جهت گرمايش از آبگرم پکيج آبگرم استفاده می کنند.

سرمايش اين دستگاه نیز از طریق ورود گاز به کویلهای انبساط مستقیم انجام می گیرد . کمپرسورهای هواساز مستقل آپارتمانی معمولا از نوع اسکرال بوده و از سطح صدای کمی برخوردار است.ليکن با این وجود بدليل قرارگیری این دستگاه در داخل آپارتمان، در زمانهایی مانند شبها که سطح صدای محیط کاهش می یابد، صدای کارکرد این کمپرسور ممکن است مزاحم باشد.

هواساز مستقل آپارتمانی تبخیری

نوعی دیگری از هواساز آپارتمانی ، تبخیری می باشد.این نوع هواساز، جزء ارزانترین دستگاه مستقل آپارتمانی چه به لحاظ قیمت اولیه و چه به لحاظ هزینه های مصرف و نگهداری می باشد.از مزایای دیگر این نوع هواساز، امکان استفاده از هوای تازه جهت سرمایش و گرمایش در تابستان و زمستان است. در تابستان هوای صد در صد تازه از محیط وارد دستگاه می شود و پس از خنک شدن ، وارد فضای داخلی می شود.در زمستان نیز با استفاده از کویل آبگرم، که معمولا از پکيج آبگرم آب مورد نیاز وارد آن می شود ، هوای عبوری گرم و به فضای داخلی ارسال می گردد.مصرف برق این دستگاه ، در مقایسه با دستگاههای دیگر بسیار کمتر است.

 

سایر لینک های سایت:

تعمیرات هواساز خانگی هواساز خانگی هواساز آپارتمانی برج خنک کننده فایبر گلاس برج خنک کننده چیلر مینی چیلر برج خنک کننده بتنی

دیدگاهتان را بنویسید