برج خنک کن با سرعت تبادل بالا به دستگاهی گفته می شود که بتواند در کمترین زمان ممکن ، دمای سیال ورودی را پایین آورده و به دمای خروجی مورد نظر تبدیل کند . همچنین برج خنک کن با سرعت تبادل بالا باید بتواند با تولید جریان هوا و استفاده از سطوح تبادل حرارت مناسب ، دمای آب را به خوبی کاهش دهد . سیستم های تولید جریان هوا و همچنین جریان های سیال ، نقش تعیین کننده ای در این مورد خواهند داشت . جریان متقاطع سیال ( کانتر فلو ) در برج خنک کننده سانتریفیوژ ، عامل موثری برای تبادل حرارت بیشتر است . همچنین استفاده از پکینگ های سینوسی کمک زیادی به افزایش راندمان برج خنک کن و افزایش تبادل حرارت می نماید . در واقع داخل این گونه پکینگ ها فیلمی از سیال تشکیل شده و با حبس شدن سیال و افزایش سطح تماس هوا با سیال ، کیفیت تبادل حرارت بالا خواهد رفت . مقدار دبی سیال جاری در برج خنک کننده یکی از پارامترهای اساسی در راندمان دستگاه می باشد .
از دیگر پارامترهای موثر در طراحی برج خنک کن با سرعت تبادل بالا ، استفاده از فن با قدرت و کارایی مطلوب می باشد . فن ها در دستگاه برج خنک کننده عامل ایجاد جریان هوا هستند . هرچه هوای اجباری تولید شده توسط فن ها از دبی بیشتری برخوردار باشد ، کارایی دستگاه بالاتر خواهد بود . در برج خنک کننده های سانتریفیوژ با استفاده از فن های سانتریفیوژ و فشار مناسب ایجاد شده ، این تبادل بهتر انجام می پذیرد . در این نوع از برج خنک کن می توان تعداد فن ها را افزایش داد و ظرفیت های مختلف ایجاد نمود .
دستگاه برج خنک کننده فایبرگلاس دارای پروانه ملخی بوده و با افزایش ظرفیت دستگاه قطر فن افزوده شده و از گیربکس یا جعبه دنده استفاده می گردد . در این نوع برج خنک کننده سیستم جریان آب به صورت کانتر فلو یا جریان مخالف بوده و جریان هوا ، عکس جریان سیال خنک شونده می باشد .
شرکت تهویه سارآفرین تولید کننده انواع برج خنک کننده و دیگر تجهیزات سرمایش و گرمایش ، آماده ارائه مشاوره جهت طراحی و انتخاب بهترین سیستم هواساز می باشد . از شما دعوت می شود جهت دریافت هر نوع اطلاعات بیشتر با دفتر این شرکت تماس حاصل فرمایید .

دیدگاهتان را بنویسید