هواساز دستگاهی است که جهت ایجاد هوای مطبوع (سرد یا گرم ) در محیط های گوناگون کاربرد دارد. این دستگاه جهت
کنترل ، نیازبه ترموستات دارد.

ترموستات می تواند دمای محیط را بوسیله کارکرد هواساز تغییر دهد. اگر این ترموستات دچار مشکل شود باید آنرا تعویض ویا تعمیر نمود. تعمیر ترموستات هواساز بستگی به نوع آن به طرق گوناگونی انجام می گیرد.

دررابطه با تعمیر ترموستات هواساز از دستگاههای الکترونیکی پیشرفته مانند اسیلوسکوپ استفاده می شود.این دستگاه می تواند تمام اجزاء وقطعات ترموستات را تست کرده و درنتیجه تعمیر ترموستات هواساز به سرعت انجام می گیرد.

مدارات روی برد ، آی سی وخازنها ازموارد تست می باشند. همچنین کلیدها و قطعات سنسور حساس به دما تست می گردند. در صورت کارکرد ناصحیح ترموستات دستگاه های هواساز دچار مشکلات زیادی می گردند. از جمله این مشکلات کارکرد الکترو موتور بصورت غیر عادی و خرابی آن و درنتیجه عدم تهویه مناسب محیط سرد شونده ویا گرم شونده می شود.
همچنین میزان مصرف برق زیاد شده و اتلاف انرژی رخ خواهد داد. بنابراین بحث تعویض ویا تعمیر ترموستات هواساز ، عامل تعیین کننده ای در کارکرد صحیح آن است ترموستات ها در دو نوع آنالوگ و دیجیتال تولید می شوند.

نوع آنالوگ آن پیچیدگی کمتری نسبت به نوع دیجیتال دارد . در تعمیر ترموستات هواساز دیجیتالی ال سی دی تعویض شده و مدارات تست شده و سوکت ها مورد بررسی قرار می گیرند. ترموستات های دیجیتال وآنالوگ می توانند در دستگاههای هواساز آپارتمانی و یا صنعتی استفاده گردند. مدارفرمان دستگاه مستقیما به ترموستات متصل است و کارکرد فن هواساز از طریق آن کنترل می شود.

سایر لینک های سایت:

تعمیرات هواساز خانگی هواساز خانگی هواساز آپارتمانی برج خنک کننده فایبر گلاس برج خنک کننده چیلر مینی چیلر برج خنک کننده بتنی

دیدگاهتان را بنویسید