برج خنک کننده فایبرگلاس مکعبی چیست؟ برج خنک کننده فایبرگلاس مکعبی ، نوع خاصی از برج های خنک کننده است و جنس آن از فایبرگلاس می باشد. قبل از استفاده از چیلر در صنایع، برای خنک کردن مایعات از برج خنک کننده استفاده می شود. برج خنک کننده فایبرگلاس مکعبی ، امروزه به عنوان پر کاربرد ترین برج های خنک کننده در بازار در نظر گرفته می شود. از دیگر انواع این نمونه از برج خنک کننده که در بازار بسیار یافت می شود، می توان به موارد برج خنک کننده فایبرگلاس گرد و مخروطی اشاره کرد.

اجزا سازنده برج خنک کننده فایبرگلاس مکعبی

بدنه این برج بسیار محکم بوده و در برابر اشعه ماورا بنفش مقاوم است. با تغییر فصل ها بدنه برج خنک کننده فایبرگلاس مکعبی ، تغییر رنگ نخواهد داد و از نظر شکل ظاهری کاملا پایدار خواهد بود بهترین نوع الیاف برای ساخت این بدنه مورد استفاده قرار گرفته است. ضخامت بدنه این برج در حدی است که به مقاوم شدن آن در برابر حرارت و سایر عوامل تخریب کننده، کمک می کند.
پروانه ای که در برج خنک کننده فایبرگلاس مکعبی به کار برده شده است دارای عملکرد بسیار بالا بوده و سبک می باشد. بالا بودن میزان حجم هوای پروانه ی این برج سبب می شود که فشار وارده بر الکتروموتور برج خنک کننده کمتر شود.
الکتروموتور موجود در این نمونه از برج های خنک کننده غیر قابل نفوذ بوده و آب و گرد و غبار را از خود عبور نمی دهد.
پیچ و مهره هایی که برای ساخت بدنه این برج مورد استفاده قرار گرفته است، گالوانیزه بوده و تکیه گاه های به کار رفته در درون آن ها نیز گالوانیزه می باشد.

لوله هایی که در این نمونه از برج خنک کننده مورد استفاده قرار گرفته است از فشار قوی و ضخامت بالایی برخوردار است.
انتقال حرارت در این برج های خنک کننده توسط المان هایی متنوع و بسیار مرغوب صورت می گیرد. میزان راندمان کاری در این نوع المان ها بسیار بالا بوده و به پیشبرد سریع تر کار برج خنک کننده کمک زیادی می کند.

 

کاربرد برج خنک کننده فایبرگلاس

در ساختمان های اداری، تجاری و مسکونی، از برج خنک کننده فایبرگلاس مکعبی استفاده می شود. برای صرفه جویی در هزینه ها مراکز تجاری و اداری می توانند با خرید برج خنک کننده فایبرگلاس مکعبی ، بودجه کمتری برای آب بها و سایر روش های تبرید بپردازند. علت به صرفه بودن برج خنک کننده فایبرگلاس مکعبی ، مقاومت زیاد بدنه آن و تجزیه نشدن این برج خنک کننده در برابر آفتاب می باشد.

روش کار برج خنک کننده فایبرگلاس

جریان هوایی که به خنک کردن آب در این برج کمک می کند، باعث تبخیر شدن مقداری از آب درون برج خنک کننده می گردد. باقیمانده آب مجددا” به مدار باز می گردد. دمای آب ورودی به این برج ها در شرایط نامی معمولا 95 درجه فارنهایت و دمای آب خروجی از آنها 85 درجه فارنهایت می باشد ولی اکثرا” دماهای ورودی و خروجی در شرایط متفاوتی از دماهای نامی قرار می گیرد.

 

سایر لینک های سایت :

قیمت هواساز برج خنک کننده

دیدگاهتان را بنویسید