پکینگ برج خنک کننده چیست ؟ پکینگ برج خنک کننده تشکیل شده است از قطعاتی که سبب می شود تا آب داخل برج خنک کننده بهتر بتواند با هوا تبادل حرارت کند و خنک گردد. در واقع پکینگ برج خنک کننده، آب را که در واقع مایع خنک شونده می باشد در تله درون خود حبس کرده تا جریان هوای عبوری بیشتری با آن برخورد کند و تبادل حرارت انجام گیرد.

در برج خنک کننده انواع و اقسام پکینگ ها کاربرد دارند مثلا برای مناطقی که سختی آب آنها زیاد است از پکینگ های برج خنک کننده اسپلش استفاده می کنند. در این نوع پکینگ ها به علت شکل منافذ آن ، رسوب کمتری در آنها تشکیل می گردد و در برابر خورندگی مقاومت زیادی دارند. همچنین کمترین افت فشار استاتیکی در برابر جریان هوا را از خود نشان می دهند.
پکینگ برج خنک کننده از پلی پروپیلن یا پی وی سی ساخته می شود. جنس پکینگ ها باید به نحوی باشد که در برابر اشعه ماوراء بنفش و نیز رشد باکتریهایی که در منابع آب طبیعی یا راکد و چشمه های آب گرم و باتلاق ها وجود دارد مقاومت داشته باشد.
از انواع دیگر پکینگ برج خنک کننده ، پکینگ فیلمی یا بلوکی است که فیلمی از آب روی سطوح پلاستیکی آن جریان می یابد و سطح تبخیر و سطح تبادل حرارت آب را افزایش می دهد.
خاصیت شیمیایی و فیزیکی پکینگ ها به گونه ای باید باشد تا مقاومت گرمایی در محدوده دمای جریان آب گرم موجود را داشته و از مقاومت بالایی در مقابل خوردگی نیز برخوردار باشد.
ضخامت ورقها در پکینگ برج خنک کننده عامل مهمی در استحکام مکانیکی آن است که ورق پی وی سی این خاصیت را دارا می باشد.
پکینگ های اسپلش خود انواع مختلفی دارند که از لحاظ مهندسی به پکینگ های نت اسپلش، پکینگ رندوم اسپلش، پکینگ گرید اسپلش و اسپلش وی بار تقسیم بندی می گردند.

 

سایر لینک های سایت:

تعمیرات هواساز خانگی هواساز خانگی هواساز آپارتمانی برج خنک کننده فایبر گلاس برج خنک کننده چیلر مینی چیلر برج خنک کننده بتنی

دیدگاهتان را بنویسید