در مورد تهویه ساختمان ها می توان از سیستمهای سرمایش مرکزی یا چیلر ها استفاده نمود. چیلر تراکمی دارای کندانسور آبی و یا کندانسور هوایی یا هوا خنک می باشند. نوع چیلری که از کندانسور آبی یا آب خنک استفاده می کند به صورت مجزا دارای برج خنک کننده است. کارایی این دستگاه مستلزم انجام تعمیرات برج خنک کننده منظم و به موقع است تا طول عمر مفید و بازدهی افزایش یابد، به صورتیکه مثلا در مورد برج خنک کننده فایبر گلاس ، قطعات به مرور زمان دچار فرسودگی شده که باید هرچه سریع تر نسبت به تامین قطعات برج خنک کننده اقدام نمود. در غیر این صورت کارایی آن کاهش یافته در طولانی مدت به چیلر صدمه می زند.
از قطعات برج خنک کننده می توان به پروانه ، الکتروموتور، گیربکس یا جعبه دنده اشاره نمود. خرید قطعات برج خنک کننده با مشخصات فنی مربوطه باید با کیفیت استاندارد صورت پذیرد. قطعات غیر استاندارد در کارکرد دستگاه تاثیر گذاشته و منجر به کاهش راندمان آن می گردد.
هرچه تامین قطعات برج خنک کننده به موقع انجام پذیرد از استهلاک مجموعه دستگاه کاسته شده و طول عمر مفید آن افزایش می یابد.برج خنک کننده در انواع گرد یا خمره ای ، سانتریفیوز، مکعبی و ذوذنقه ای و به صورت فلزی و یا فایبرگلاس تولید می گردند.

همچنین از لحاظ مدار گردش آب در انواع برج خنک کننده مدار باز و مدار بسته دسته بندی می شوند. از لحاظ جهت جریان برخورد آب و هوا دارای دو مدل جریان مخالف و نیز جریان متقاطع می باشند.
نازل ها در برج خنک کننده به صورت ثقلی و یا پاشش کار می کنند. در نازل های ثقلی آب خنک کننده به وسیله وزن خود و بدون ایجاد فشار از نازل خارج شده و روی پکینگ ها می ریزد و در نازل های پاششی آب تحت فشار خارج شده و پکینگها مرطوب می شوند.

سار آفرین بزرگ تامین تامین کننده قطعات انواع برج خنک کننده می باشد و تمامی قطعات ارائه شده توسط این شرکت از نوع اصلی بوده دارای ضمانت می باشد.

سایر لینک های سایت:

تعمیرات هواساز خانگی هواساز خانگی هواساز آپارتمانی برج خنک کننده فایبر گلاس برج خنک کننده چیلر مینی چیلر برج خنک کننده بتنی

دیدگاهتان را بنویسید