امروزه برای تامین حداکثری آرامش در فضای زندگی و کار ، دستگاههایی به کار می روند که به راحتی و سهولت می توان از آنها استفاده نمود .
هواساز یکی از دستگاه های بسیار پر کاربرد است . کاربرد آسان هواساز در منزل یکی از دلایل ورود این نوع دستگاه به داخل منازل مسکونی و یا … می باشد . دستگاه هواساز با تعبیه و تامین وسایل سرمایش و گرمایش نقش موثری در تامین سطح آسایش ساکنین بازی می کند . این سیستم به راحتی داخل سقف کاذب و یا مکانهای دیگر و دور از دید مستقیم ، نصب و راه اندازی می شود . در مورد کاربرد آسان هواساز در منزل باید گفت استقلال و تفکیک هر واحد ، بزرگترین مزیت یک هواساز در منازل مسکونی است . این دستگاه ها معمولا دارای دو نوع سیستم سرمایش هستند . نوع اول سیستم تبخیری است که به وسیله جریان آب روی پد های سلولزی و عبور جریان هوا از داخل این پد ها سرمایش تولید می کند و نوع دیگر آن ، دستگاه هواساز تراکمی است که بر اساس سیکل تبرید کار کرده و سرمایش ایجاد می کند . در این نوع سیستم یا به وسیله دستگاه مینی چیلر آب سرد وارد کویل سرمایش هواساز می گردد و تولید هوای سرد می کند و یا بوسیله داکت اسپلیت و روف تاپ پکیج ، سرمایش به وسیله کویل DX یا انبساط مستقیم تولید می شود . در هر دو نوع سیستم ، کمپرسور نقش اصلی را بازی می کند . یکی دیگر از دلایل کاربرد آسان هواساز در منزل ، تعبیه تجهیزات پیشرفته و هوشمند در این دستگاه است . کنترلرهای هوشمند مانند اینورتر ، قابلیت تنظیم مصرف انرژی را به عهده می گیرند و نیز با کاهش و کنترل دور فن ها ، انتخاب بهتری به ما می دهند .
هوشمند سازی دستگاه های هواساز ، جزء اولویت های این سیستم ها در منازل محسوب می شود . امروزه با استفاده از تجهیزات کنترل از راه دور ، می توان کنترل هواساز ها را بدست گرفت . ترموستات های قابل برنامه ریزی یکی از این تجهیزات به شمار می رود . شرکت تهویه سارآفرین تولید کننده تجهیزات سرمایشی و گرمایشی از قبیل چیلر و هواساز و روف تاپ پکیج و ایرواشر و …. آماده ارایه مشاوره در زمینه انتخاب و نصب و مصرف بهینه تجهیزات تهویه مطبوع خانگی و بیمارستانی و صنعتی می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید