در این پست قصد داریم تا در مورد اصطلاحات و اطلاعات تکمیلی در خصوص هواساز بحث کنیم.در ادامه با سار آفرین تولید کننده انواع برج خنک کننده و هواساز همراه باشید.امروزه هواساز ها در صنایع و اماکن مختلف مسکونی و اداری و بیمارستانها کاربرد وسیعی پیدا کرده اند.شاید برای شما نیز این سوال پیش امده باشد که  دستگاه هواساز چیست؟

دستگاه هواساز وظیفه تهویه و تولید سرمایش و گرمایش را بر عهده دارد. سوال دیگری که مطرح است این است که محل کاربری دستگاه هواساز چیست؟ کاربرد دستگاه هواساز در صنایع گوناگون بیمارستانها و اتاق های تمیز از جمله آزمایشگاه های خاصو اتاق عمل ، در آپارتمان های مسکونی و در اماکن تجاری می باشد.

وظیفه دستگاه هواساز تامین سرمایش و گرمایش مورد نیاز محیط بوده و جهت جلوگیری از ورود ذرات و باکتری های آلاینده در اماکن مختلف از آن استفاده میشود. هواسازها هم به صورت صنعتی و هم به صورت غیر صنعتی (مسکونی و اداری)تولید و عرضه می گردند.بکب از عوامل مهم و تاثیر گذار در قیمت هواساز را می توان کیفیت و کارایی قطعات استفاده شده در آن دانست.

اصطلاحات و اطلاعات تکمیلی در خصوص هواساز

در بخش هواساز صنعتی ، حجم هوادهی قابل توجه است. همچنین در این هواساز ها فیلتراسیون به طور کامل اجرا می گردد و متعلقات دیگر از جمله رطوبت زن ، دمپر و تجهیزات کنترلی پیشرفته استفاده می شود.
معنی واژه هایژنیک در دستگاه هواساز چیست؟
هواساز هایژنیک دارای انواع فیلتراسیون جهت تامین هوای کاملا پاک و بدون هیچگونه آلودگی برای محیط های خاص می باشد.کاربرد هواساز هایژنیک در بیمارستان ها، کارخانه های داروسازی و اتاقهای Clean Room و فضاهایی می باشد که نباید هیچگونه ذرات میکرواورگانیسم به آن ها وارد شود. جنس فلز به کار رفته در این هواساز ها معمولا استیل می باشد.
وظیفه کویل گرمایی و کویل سرمایی در دستگاه هواساز چیست؟
سطح کویل گرمایی با استفاده از آب گرمی که توسط پمپ در آن گردش می کند ، گرم شده و از طرفی دستگاه هواساز به وسیله فن دمنده هوا را از روی کویل گرمایی عبور میدهد. در اثر تبادل حرارتی بوجود آمده بین سطح کویل و هوای عبوری از آن، هوا گرم می شود.

هوای گرم شده به وسیله کانال های ارتباطی به نقاط مختلف فضای مورد نظر ارسال می گردد. مکانیزم سرمایش هوا نیز شبیه فرآیند یاد شده است.کویل سرمایی در دو نوع تولید و در هواساز نصب می شود : کویل سرمایی که از آب سرد برای سرمایش در آن استفاده شده و کویل سرمایی انبساط مستقیم که در آن از گاز مبرد استفاده می شود.

در واقع در دستگاه هواساز با کویل سرمایی ، چیلر آب سرد را به وسیله پمپ به کویل سرمایی هواساز رسانده و کویل ایجاد سرمایش می کند و در دستگاه هواساز با کویل DX یا انبساط مستقیم ، یونیت کندانسور گاز مبرد را به وسیله کمپرسور به کویل DX (انبساط مستقیم) مرتبط می کند و گاز مبرد درکویل DX(انبساط مستقیم) سرمایش ایجاد می کند.

 

اطلاعات تکمیلی بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید