یک برج خنک کن چه کاربرد هایی دارد و در کجاها می توان از برج خنک کننده استفاده کرد؟هر جا نیاز به خنک کردن آب باشد نیاز به استفاده از یک برج خنک کننده حس می شود.سیستم های تهویه مطبوع ، واحد های صنعتی ، نیروگاه های تولید انرژی و… همه و همه از مکان هایی هستند که با توجه به نوع کار آنها تجهیزات مربوط به این واحد ها توسط آب خنک می شوند و به طبع آب گرم شده می بایست مجدد خنک شده و به چرخه باز گردد.حال که به کاربرد های برج خنک کننده پی بردید نیاز است تا کمی در مورد اجزای این دستگاه اطلاعات کلی داشته باشید.

کاربرد های برج خنک کننده

وظیفه خنک کردن و پمپاژ مجدد آب به چرخه صنعت از مهم ترین کاربرد های برج خنک کننده است.و اما برج خنک کن در انواع مختلفی ساخته می شود که تمامی آنها از مکانیزم تقریبا یکسانی برای خنک کردن استفاده می کنند و اجزای ثابتی دارند.

یکی از مهم ترین و پرکاربرد ترین اجزای ثابت برج های خنک کن ، فن ها می باشند.فن ها وظیفه ایجاد جریان هوا را دارند که استفاده از آنها اجباری می باشد.

زمانی که آب وارد برج می شود برای اینکه بتوانیم تبادل گرمای آب و جریان هوا را به خوبی داشته باشیم نیاز است تا از پکینگ ها استفاده کنیم.پکینگ باعث می شود سرعت جریان آب کم شود و همچنین تماس هوا با آب بیشتر شود که در نتیجه نقش بسیار اساسی در خنک کردن آب ایفا می کند.

کاربرد های برج خنک کننده

ساختار پکینگ برج خنک کن بصورت شبکه ای می باشد.

آب سرد شده در برج میبایست در مکانی تجمع پیدا کند که از این رو در زیر برج های خنک کن حوضچه هایی تعبیه می شود که آب خنک شده در آن قرار می گیرد و برای پمپاژ مجدد به چرخه استفاده می گردد.

در فرایند خنک سازی آب توسط برج خنک کن ، بدلیل جریان هوای بالا و همچنین عبور آب از پکینگ ها و … نیاز است تا از خروج و پاشش آب به خارج از برج جلوگیری شود.از این رو تیغه هایی با نام قطره گیر در پیرامون برج تعبیه می گردند که باعث می شوند تا از خروج و هدر رفت آب جلوگیری به عمل بیاید.

برجهای خنک کننده می توانند در بدنه های مختلفی تعبیه گردند.بتن گالوانیزه و فیبر گلاس از پر کاربرد ترین متریال ها در ساخت بدنه برج هستند.

دیدگاهتان را بنویسید