دستگاه های تهویه مطبوع جهت تولید هوای سرد و یا گرم، و یا تامین هوای تازه و همچنین کنترل رطوبت به کار گرفته می شوند . دستگاه هواساز که یکی از پر کاربرد ترین دستگاه های تهویه می باشد در مدل های صنعتی ، تجاری و مسکونی بکار میرود.

چگونگی کاربرد دستگاه هواساز در صنعت به این ترتیب است که فضاهای صنعتی با توجه به گستردگی که دارند نیازمند جریان هوای پر حجم می باشند . دستگاه های هواساز در این گونه کاربردها ، دارای ظرفیت های بالا بوده و در ابعاد و اندازه های بزرگ تهیه و تولید می گردند .
چگونگی کاربرد دستگاه هواساز در اماکن مسکونی و آپارتمان ها به گونه ای طراحی می شود که سطح آسایش استاندارد جهت افراد تامین گردد . جریان هوای عبوری در حجم پایین تری صورت می گیرد و سطح صدا در دستگاه هواساز باید استاندارد بوده و در حد آسایش باشد .

در فضا های مسکونی نمی توان دستگاه های با ظرفیت بالا به کار برد ، چون فضای کاربری بسیار گران و پر هزینه است ، در نتیجه معمولا فضاهای آپارتمانی دارای هواساز های مستقل از یکدیگرند . در اماکن تجاری می توان از دستگاه های با ظرفیت های مختلف استفاده کرد .

در محیط های تجاری بر خلاف اماکن مسکونی ، سطح صدا اهمیت چندانی ندارد .
درباره چگونگی کاربرد دستگاه هواساز در بیمارستان ها و فضاهای بهداشتی و درمانی باید گفت در این فضاها ، تولید هوای تمیز و عاری از هر گونه میکروب و میکرواورگانیسم لازم و اجباری است . با استفاده از دستگاه های هواساز هایژنیک می توان این هوای تمیز را ایجاد نمود .

در دستگاه هواساز هایژنیک ، فیلتر های مختلفی به کار می رود که تا حد زیادی باعث تصفیه هوا و جلوگیری از ورود میکرواورگانیسم ها به فضای مورد نظر می گردد . جنس بدنه های هواساز هایژنیک باید به گونه ای باشد که بتوان به وسیله گاز های استریل و … آن را شستشو داد .
فیلتر های به کار رفته در هواساز هایژنیک به ترتیب نصب در دستگاه عبارتند از : فیلتر های آلومینیومی ،پلیتد یا چین خورده ، فیلتر های کیسه ای ، فیلتر های هپا و یا اولپا و یا… . هر کدام از این فیلتر ها بخشی از آلودگی هوا را تصفیه می کنند تا حدی که نزدیک به 100% میکرو اورگانیسم های هوا را جذب نموده و هوای تمیز به وجود می آورند . شرکت تهویه سارآفرین با استفاده از متد های روز ، تولید هواساز های مختلف صنعتی ، خانگی ، بیمارستانی از جمله هواساز های هایژنیک را بر عهده دارد.

دیدگاهتان را بنویسید