معایب هواساز خانگی

دستگاههای تهویه مطبوع را می توان جهت استفاده در منزل به کار برد. یکی از این دستگاهها هواساز خانگی می باشد.
استفاده از چنین دستگاهی مزایا و معایبی به همراه دارد،

معایب هواساز خانگی را می توان جهت دو سیستم تراکمی و سیستم تبخیری دسته بندی نمود. به عنوان مثال از معایب هواساز خانگی در سیستم تراکمی ، مصرف برق زیاد آن است.

از دیگر معایب هواساز آپارتمانی خانگی در سیستم تراکمی هزینه اولیه و ثانویه آن می باشد. سیستم تبخیری هزینه های اولیه و ثانویه کمتری در مقایسه با دستگاههای هواساز تراکمی دارد.

ولی معایب هواساز خانگی تبخیری دمای خنک کاری محیط آن است که در مناطق مرطوب ، سرمایش کمتری ایجاد می کند. استفاده از پوشال که سبب پیدایش باکتری های بیماری زا در دستگاههای تبخیری می شود نیز از معایب هواساز خانگی است.


ابعاد و اندازه های متنوعی در ساخت این نوع هواساز ها به کار می رود. همچنین محل نصب آنها را می توان در داخل سقف کاذب یا در فضای باز قرار داد.
از دیگر معایب هواساز خانگی تبخیری این است که معمولا” باید در فضای باز نصب گردد تا کاملا” با هوای آزاد ارتباط داشته و سرمایش بهتری ایجاد نماید و راندمان مطلوبی داشته باشد.
تعمیر قطعات در مورد هواسازهای تراکمی سخت تر و پیچیده تر است ولی در هواسازهای تبخیری قطعات ساده تری به کار رفته که سهولت تعمیرات آن را در بر دارد.
دستگاههایی که به صورت اکسپوز یا در معرض دید نصب می گردند به راحتی قابل دسترس هستند ولی در مورد دستگاههایی که در سقف کاذب نصب می شوند این مورد به راحتی امکان پذیر نخواهد بود.

هرچه قطعات الکترونیکی کمتری استفاده گردد عمر کارکرد دستگاه افزایش یافته و هزینه تعمیرات و تعویض قطعات کمتر می شود.

معایب هواساز خانگی

همینطور در برخی از انواع باید معایب هواساز خانگی زیر را هم در نظر گرفت:

برخی دیگر از معایب هواساز خانگی

  1. نیاز به موتورخانه و تجهیزات چیلر و بویلر
  2. نیاز به کانال کشی و افزایش هزینه های مربوطه
  3. نبود امکان تنظیم دما و رطوبت  به صورت دقیق در برخی از دستگاه ها
  4. برای مناطق با رطوبت بالا مناسب نمی باشد
  5. معمولا از معایب هواسازهای خانگی این است که برای نصب نیاز به فضای زیادی دارند.

در جایی که دستگاه قرار می گیرد مطابق با استاندارد شرکت سازنده آن باید رفیت را انتخاب نمود تا مشکلی در تامین سرما و یا گرما به وجود نیاید.

قبل از خرید و تهیه هواساز خانگی میتواند از مشاورین و متخصصین سارآفرین در این زمینه کمک گرفته و انتخاب بهتری داشته باشید.

سایر لینک های سایت:

تعمیرات هواساز خانگی برج خنک کننده فایبر گلاس برج خنک کننده چیلر مینی چیلر برج خنک کننده بتنی

دیدگاهتان را بنویسید