در بحث تعیین هواساز ، و اینکه کدام هواساز مناسب تر است در ابتدا باید کاربرد و بهره برداری از هواساز مشخص گردد . به عنوان مثال هواسازی که در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد با دستگاه هواسازی که در یک بیمارستان به کار می رود متفاوت است . یک دستگاه هواساز هایژنیک که مختص تهویه هوای بیمارستان ها و اتاق های تمیز است ، دارای فیلترهای متنوع از نوع صفحه ای یا پلیتد ، کیسه ای ، هپا و اولپاست و در یک کارخانه تولیدی صنعتی ، ممکن است هواساز نیاز به فیلتر های نوع دیگری باشد. جنس متریال استفاده شده در بدنه یک دستگاه هواساز هایژنیک معمولا از استیل است که قابلیت استریل شدن دارد . ولی در انواع دیگر هواساز ، معمولا از بدنه گالوانیزه تولید می گردد . همچنین سیستم تولید سرمایش و گرمایش یک دستگاه هواساز تعیین می کند که کدام هواساز مناسب تر است . به عنوان مثال در مناطق شرجی و مرطوب استفاده از هواسازهای تبخیری مانند ایرواشر و زنت کارایی ندارد و باید از هواسازهای رطوبت گیر و تراکمی استفاده نمود .
در مناطق مسکونی نیز دستگاه هواساز کاربرد دارد . سیستم های پکیج یونیت و داکت اسپلیت ها می توانند تولید سرمایش و گرمایش مطبوعی جهت واحدهای مسکونی داشته باشند . در اینگونه فضاها به دلیل کمبود فضا و چالش محل نصب دستگاه ، معمولا هواسازها در سقف کاذب نصب می گردند تا از حداکثر فضای مسکونی بهره برداری شود . برای تولید گرمایش نیز سیستم های مختلفی به کار برده می شوند . اینکه برای گرمایش کدام هواساز مناسب تر است ، به امکان استفاده از سوخت های فسیلی مانند گاز و … و یا برق بستگی دارد . اگر در منطقه برق ارزان و در دسترس باشد ، می توان از هیترهای الکتریکی برای تولید گرمایش استفاده نمود . در مناطقی که گاز در دسترس باشد ، می توان با استفاده از بویلر و تولید آب گرم ، هوای گرم ایجاد نمود . همچنین با استفاده از مشعل های گاز سوز و سیستم کوره هوای گرم می توان مستقیما از گاز هوای گرم تولید کرد . در این سیستم از مشعل های گازی اتمسفریک و تیغه های آتش خوار با آلیاژی از آلومینیوم و فولاد استفاده می شود که به کوره هوای گرم شهرت دارد . گرمایش به وسیله بویلر با سیال واسطه آب گرم که در داخل کویل و مبدل گرمایش ، گردش می کند و با هوا تبادل حرارت می کند ، به دست می آید .
شرکت تهویه سارآفرین تولید کننده انواع هواساز و دیگر محصولات تهویه مطبوع آماده ارائه بهترین پیشنهاد به مشتریان خود می باشد . از شما دعوت می شود جهت دریافت هر نوع اطلاعات بیشتر با دفتر این شرکت تماس حاصل فرمایید .

دیدگاهتان را بنویسید