هواساز صنعتی به طور گسترده در سالن های اجتماعات، کارخانجات، بیمارستان ها، مراکز اداری و تجاری، سردخانه ها و گلخانه ها استفاده می¬شود. شما می توانید به شرکت تولیدی سار آفرین که در ساخت هواساز صنعتی فعالیت می نماید؛ هواساز مورد نیاز خود را سفارش دهید.

کارشناسان شرکت سار آفرین با توجه به فضای مورد نظر شما و مقدار سرمایش و گرمایش مورد نیاز هواساز صنعتی مناسب را طراحی کرده و سپس آن را تولید می کنند.
هواسازها از اجزای مختلفی از جمله استراکچر، بدنه، فن، الکتروموتور، فیلتر هوا، کویل سرمایشی، کویل گرمایشی، رطوبت زن، دمپرهای هوای ورودی، دمپرهای هوای خروجی، دمپرهای هوای برگشتی و تجهیزات کنترلی تشکیل شده اند؛ هرکدام از این اجزای نامبرده با توجه به نوع هواساز، ظرفیت هواساز، کاربرد هواساز، شرایط آب و هوایی محل نصب و غیره به صورت جداگانه طراحی و ساخته می شوند. در هنگام طراحی اجزا باید به متناسب بودن آنها با طرح کلی هواساز صنعتی توجه داشت.

نکات مهم در ساخت هواساز صنعتی
طراحی و ساخت هواساز صنعتی با استفاده از نرم افزار

نرم افزار های مهندسی امروزه به طراحان صنایع مختلف کمک زیادی نموده اند. ساخت هواساز صنعتی با استاندارد با وجود نرم افزارهای مهندسی راحت تر و دقیق تر صورت می پذیرد.
برای ساخت هواساز صنعتی شرکت های مختلف از فارغ التحصیلان رشته های مختلف از جمله مهندسین تاسیسات، مهندسی شیمی، مهندسی برق، مهندسی مکانیک، شیمی و فیزیک کمک میگیرند.

برای طراحی هواساز مهندسین تاسیسات با بررسی پارامترهای مختلف متناسب با شرایط محل نصب یک هواساز کارآمد را طراحی می نمایند.
نرم افزارهای طراحی هواساز به مهندسین کمک می کند، تا بتوانند به صورت دقیق و هوشمند هواساز صنعتی را به صورت گرافیکی و شماتیک طراحی نمایند. نرم افزارهای طراحی هواساز امروزه پیشرفته شده¬اند به طوری که میتوان تمامی محاسبات مربوطه را در این نرم افزار به دقت انجام داد و هواسازی منطبق بر محاسبات انجام شده طراحی نمود.
با وارد کردن اطلاعاتی از قبیل ارتفاع از سطح دریا وcfm می توان مشخصات هواساز انتخابی را مشاهده نمود.
برای ساخت هواساز صنعتی انجام محاسباتی از قبیل محاسبات مربوط به اگزاست فن ها، محاسبات تعیین ظرفیت، محاسبات تعیین حجم هوادهی و غیره ضروری می باشد. با استفاده از نرم افزارهای طراحی هواساز به راحتی می‌توان این محاسبات را به صورت دقیق و بدون خطا انجام داد. پس از انجام طراحی با این نرم افزار می توان مشخصات فنی هواساز طراحی شده را مشاهده نمود. امکان ویرایش و تغییر با استفاده از این نرم افزارها امکان پذیر می باشد.

طراحی بدنه در طی ساخت هواساز صنعتی

یکی از مراحل مهم در ساخت هواساز طراحی بدنه هواساز می‌باشد.طراحی بدنه هواساز با توجه به پارامترهایی چون شرایط آب و هوایی، میزان رطوبت محیط، شرایط و محل نصب، بودجه در نظر گرفته شده برای ساخت هواساز، میزان تماس هواساز با محلول های اسیدی یا قلیایی، مقاومت فیزیکی و شیمیایی مورد نیاز هواساز و غیره صورت می پذیرد.
بدنه هواساز صنعتی می توانند در انواع استنلس استیل، گالوانیزه، ساندویچ پانل یا فایبرگلاس باشد.

طراحی سیستم در ساخت هواساز صنعتی

طراحی سیستم هواساز از حساس ترین و مهم ترین مراحل ساخت هواساز می باشد. هواساز را میتوان به صورت هوشمند یا غیر هوشمند طراحی کرد؛ که با توجه به نیاز مشتری، توانایی طراحان و سازندگان، میزان بودجه صرف شده با توجه به کاربرد هوا ساز به صورت هوشمند یا غیر هوشمند سیستم کنترل طراحی می‌شود.
منبع تامین سرمایش هواساز نیز می‌تواند در تعیین نوع سیستم دخیل باشد‌. به عنوان مثال اگر هواساز سرمایش را از آب سرد چیلر تامین نماید؛ به صورت معمولی و اگر از مبردهای جریان یافته در لوله های مسی کویل تامین نماید؛ سیستم از نوع dx طراحی می‌شود.

 

source

دیدگاهتان را بنویسید