هواساز يا هوارسان در انواع مختلفی تولید می گردد.يک نوع آن ، هواساز صنعتی يا تجاری است که در ابعاد و ظرفيت های بالا مورد استفاده قرار می گیرد.مصرف برق هواساز صنعتی نسبت به انواع دیگر آن بالاتر است به همین منظور می توان برای کنترل مصرف برق هواساز از اینورتر استفاده نمود.
اينورتر با کاهش فرکانس در الکتروموتور دور آنرا تغيير داده و در نتیجه مصرف برق هواساز کاهش می یابد.در انواع دیگر هواساز مانند هواساز خانگی دو سیستم تعبیه می گردد یکی با کویل DX و دیگری سیستم تبخیری ، مصرف برق هواساز تبخیری نسبت به سیستم DX که از کمپرسور برای ایجاد سرمایش استفاده می کند بسیار کمتر می باشد.
در زمستان این مصرف در مورد آنها یکسان می باشد، هرچه راندمان دستگاه بالاتر می رود در مصرف برق هواساز کاهش خواهیم داشت.ترموستات دستگاهی است که می تواند در بهینه تر شدن مصرف برق هواساز به ما کمک کند به این صورت که دمای دلخواه را بوسیله آن تنظیم می کنیم و میزان کارکرد هواساز کنترل می شود و بصورت دائم کار نخواهد کرد تا مصرف لجام گسیخته داشته باشیم.

همانطور که عنوان شد انواع هواساز ها برای گرمایش و سرمایش و نیز تأمین هوای تازه مورد نیاز، استفاده می گردند، در زمستان چون گرمایش معمولا بوسیله آبگرم يا گاز ایجاد شده و به هواساز خانگی یا صنعتی منتقل می شود در نتیجه مصرف برق هواسازها فرق چندانی نمی کنند ولی در تابستان هواسازهای تبخیری بصورت مستقل ایجاد سرمایش می کنند.

مصرف برق در این هواسازها با توجه به اینکه متعلقات سیستم سرمایش کمپرسوری را ندارند بسیار پایین تر از انواع کمپرسوری می باشد.در اتاقک هواساز تجهیزات فیلتراسیون نصب می شود که باعث ایجاد افت فشار در فن هواساز شده و در مصرف برق هواساز تأثیر گذار است.

سایر لینک های سایت:

تعمیرات هواساز خانگی هواساز خانگی هواساز آپارتمانی برج خنک کننده فایبر گلاس برج خنک کننده چیلر مینی چیلر برج خنک کننده بتنی

ا

دیدگاهتان را بنویسید