جهت تامین سرمایش و گرمایش مراکز بیمارستانی و بخش هایی که نیاز به هوای کاملا پاک و عاری از آلاینده ها می باشد ، دستگاه های تهویه خاص که به نام دستگاه های هایژنیک شناخته می شوند،بکار گرفته میشود . یک نمونه از این تجهیزات ، هواساز هایژنیک است . با مراجعه به کاتالوگ هواساز هایژنیک ، در می یابیم که فیلتراسیون کاملی در این دستگاه به کار رفته است  ، از فیلتر های آلومینیومی گرفته تا فیلتر کیسه ای و هپا و اولپا و … . جهت انجام محاسبات مربوط به تهویه اتاق های Clean Room ، از کاتالوگ هواساز هایژنیک می توان استفاده نمود . در این کاتالوگ مراحل فیلتراسیون و ظرفیت های هوا دهی و سرمایش و گرمایش به طور کامل درج شده است .

معمولا در دستگاههای هایژنیک از ورقهای استیل جهت تولید قطعات استفاده میشود و این ممکن است در کاتالوگ هواساز هایژنیک بعنوان یک نوع انتخاب مطرح شده باشد . استفاده از ورق های استیل باعث جلوگیری از رشد باکتری ها می گردد و جهت استریل کردن می توان از آن استفاده کرد . معمولا در کاتالوگ هواساز هایژنیک ترتیب نصب فیلتر ها نمایش داده میشود به این صورت که در ابتدا باید فیلتر آلومینیومی نصب گردد و پس از آن از فیلتر کیسه ای استفاده شده و در آخر ، فیلتر هپا و اولپا جهت ایجاد هوای کاملا پاک و بدون هیچگونه میکرو ارگانیسم به کار می رود . هزینه تمام شده این گونه تجهیزات ، در مقایسه با هواساز های معمولی که جهت سرمایش و گرمایش در محیط های صنعتی ، تجاری و مسکونی به کار می روند بسیار گرانتر می باشد .

در ساخت هواساز هایژنیک ، محاسبه افت فیلتر ها در مورد تعیین ظرفیت فن بسیار مهم است . هرچه تعداد فیلتر ها افزایش یابد ، افت فشار استاتیکی و دینامیکی فن ها بیشتر شده و می بایست فن های قوی تری در این سیستم ها به کار رود . کاتالوگ هواساز هایژنیک پارامتر های مفیدی در این زمینه به ما ارائه می دهد .

جهت تامین هوای تازه و یا اگزاست هوای مراکز بیمارستانی به فیلتراسیون کاملی نیاز است تا هوای تازه ایجاد شده عاری از میکروب ها و میکرو ارگانیسم ها باشد وهمچنین لازمست قبل از تخلیه هوای فضاهای داخلی به خارج ،تمهیدات لازم جهت فیلتراسیون بعمل آید تا از ورود آلاینده ها به فضای محیط زیست جلوگیری شود.

سایر لینک های سایت :

تعمیرات هواساز خانگی هواساز آپارتمانی  چیلر مینی چیلر برج خنک کننده بتنی

 

دیدگاهتان را بنویسید