هزینه ساخت و تولید هواساز های صنعتی با ظرفیت تبرید 72000 بی تی یو بر ساعت و بالاتر از آن قابل مقایسه با قیمت انواع هواساز غیر صنعتی نیست .

این مقایسه قیمت در رابطه با سیستم های هواساز تراکمی می باشد که در مورد هواساز های از نوع تبخیری هم صدق می کند . علت اختلاف قیمت فاحش و قابل توجه بین هواساز های صنعتی و غیر صنعتی ، به کار گیری تجهیزات با عمر بالا و دوام زیاد و وسایل کنترلی پیچیده و … می باشد .

محاسبه قیمت هواساز با توجه به قدرت فن و استراکچر بدنه و نیز وجود فیلتر های خاص تصفیه هوا و از جمله کمپرسور می باشد .

استفاده از تجهیزات کنترل کننده الکترونیکی در دستگاه های هواساز ، قیمت تمام شده آن را افزایش می دهد . پارامتر مهم دیگری که در قیمت انواع هواساز مطرح است ، هوشمند سازی و تعبیه سیستم کامپیوتری در تولید هواساز است . امروز برای استفاده از حد اکثر ظرفیت دستگاه و کاهش حد اکثری مصرف انرژی و همچنین بالا بردن راندمان در این نوع دستگاه ها ، سیستم های کنترل هوشمند دیجیتالی به کمک ساخت این دستگاه ها آمده و ما می توانیم در صنعت از آن بهره مند شویم .

وجود سیستم گرمایش در میزان قیمت و کارکرد هواساز تاثیر گذار است . به عنوان نمونه ، در هواساز هایی که از سیستم کوره هوای گرم جهت تولید گرما استفاده می کنند افزایش قیمت خواهیم داشت ، ولی تعبیه سیستم هیتر برقی در هواساز ، افزایش قیمت قابل توجهی را تحمیل نمی کند . از طرفی هزینه تمام شده سوخت یا انرژی مصرفی دستگاه هواساز می تواند در انتخاب و خرید و همچنین قیمت آن تاثیر بسزایی داشته باشد . در مناطقی که سوخت گاز ارزان تر از برق باشد ، استفاده از کوره هوای گرم یا کویل آب گرم جهت ایجاد گرمایش روش بهینه است ولی در مناطقی که برق با قیمت ارزان تری در اختیار کاربر قرار می گیرد ، کاربرد سیستم های تمام الکتریکی باعث کاهش هزینه های جاری خواهد شد .

هواساز های هایژنیک در مراکز درمانی و کارخانه های تولید دارو و اتاق های تمیز به کار می روند . قیمت این گونه هواساز ها به دلیل استفاده از بدنه ضد باکتری و فیلتر های مختلف و تجهیزات کنترل کننده هوشمند در مقایسه با سایر هواساز ها گران تمام می شود . در ساخت بدنه هواساز هایژنیک جهت امکان استرلیزه کردن بهتر ، از استیل استفاده می شود . همچنین به علت وجود انواع مختلف فیلتر ها ، فن تعبیه شده در این دستگاه باید دارای فشار استاتیک بالایی باشد .

شرکت تهویه سارآفرین با تولید انواع مختلفی از هواساز های هوشمند ، گام بلندی در کاهش مصرف انرژی جهت خدمت به مشتریان خود برداشته است .

دیدگاهتان را بنویسید