دستگاه هواساز کاربردهای بسیار فراوانی دارد. هم در صنایع کوچک و بزرگ و هم در پروژه های تجاری و نیز در ساختمان های مسکونی می توان از هواساز به اشکال مختلف استفاده نمود.

نکات مهم در خرید هواساز در وهله اول کاربرد آن می باشد. یک دستگاه هواساز با فیلتراسیون بالا و تجهیزات سنگین را نمی توان در پروژه های مسکونی استفاده کرد.
از نکات مهم در خرید هواساز ، محاسبه ظرفیت واقعی هواساز است. برای اینکه بتوان در هزینه و انرژی صرفه جویی نمود ، لازم است تا دستگاه هواساز خاص همان کاربری خریداری شود. در آزمایشگاهها و بیمارستانها از هواساز هایژنیک استفاده می کنند و در صنعت از هواسازهای با ظرفیت بالا و هوادهی مورد نظر آن مجموعه استفاده می شود.
از دیگر نکات مهم در خرید هواساز ، محل نصب و اجرای دستگاه هواساز می باشد که می تواند به صورت ایستاده نصب و جرا شود و یا به صورت سقفی نصب گردد. ابعاد و اندازه هواساز های سقفی بسیار محدودیت دارد و معمولا دستگاه دارای ارتفاع کم می باشد.

ظرفیت هوادهی در این هواساز پایین می باشد و فن ها فشار استاتیکی کمی دارند. نکات مهم در خرید هواساز، شامل اصالت قطعات تشکیل دهنده هواساز نیز می باشد. اگر قطعات به کار رفته از جنس مرغوبی نباشند، پس از گذشت مدتی از کارکرد دستگاه ، استهلاک قطعات بالا رفته و از کار می افتند. تجهیزات با کیفیت در عمر کارکرد هواساز ها نقش مهمی ایفا می کنند.
در بحث خرید باید به برندهای معتبر صنعتی دقت شود تا مشکلی در استفاده از این دستگاهها به وجود نیاید. در بسیاری از موارد ، گرانی دستگاهها ناشی از هزینه های بالای تولید می باشد. اگر تولید دستگاهها در تیراژ بالا انجام گیرد، قیمت تمام شده کمتری خواهد داشت و برای خرید مقرون به صرفه خواهد بود.
گارانتی و خدمات پس از فروش از نکات مهم در خرید هواساز می باشد. اطمینان از دستگاه به کیفیت خدمات پس از فروش آن بر می گردد و حائز اهمیت است.
از دیگر نکات مهم در خرید هواساز علاوه بر قیمت تمام شده آن ، ارزش افزوده آن است. دستگاههای تولید داخل می توانند چرخ اقتصادی کشور را به حرکت در آورند و تضمین کننده رونق اقتصادی کشور باشد ، بنابراین انتخاب دستگاههای با کیفیت داخلی نه تنها کمک مهمی به اقتصاد است بلکه افتخار و عزت و سربلندی جامعه را به همراه دارد.
دستگاههای هواساز هم به صورت ساده و هم به صورت پیچیده مورد استفاده قرار می گیرند. در دستگاههای هواساز ساده ، تجهیزات و ادوات کنترل کمتری به کار رفته است و بیشتر در ساختمان های مسکونی استفاده می گردد اما در هواسازهای صنعتی تجهیزات زیادی جهت کنترل استفاده می شود. در صنعت به علت وجود شرایط خاص طراحی و استفاده ، جهت بهره برداری از هواساز نیاز به تجهیزات پیچیده می باشد.

 

سایر لینک های سایت:

تعمیرات هواساز خانگی هواساز خانگی هواساز آپارتمانی  برج خنک کننده چیلر مینی چیلر برج خنک کننده بتنی

دیدگاهتان را بنویسید