ساخت دستگاه هواساز ، نیاز به جمع آوری اطلاعات محیطی و شرایط محل کارکرد دستگاه دارد . در شرایطی که دما و رطوبت و عوامل فیزیکی دیگر تغییر کند ، شرایط کارکرد و نگهداری آن نیز متفاوت خواهد بود .

کیفیت یک دستگاه بستگی به محاسبات دقیق روی شرایط کاری آن دارد . مثلا دستگاه هایی که در شرایط جغرافیایی خاصی تولید می گردند ، نمی توانند در هر شرایط دیگری به راندمان واقعی خود دست یابند .

شرایط ساخت و راه اندازی دستگاه های هواساز در جایی مانند ایران با مشخصات خاص ، با شرایط دیگر مکان ها متفاوت خواهد بود . در نتیجه می توان به تحقیق دانست که دستگاهی که با شرایط داخل ایران تولید و عرضه می گردد ، می تواند بهترین عملکرد را داشته باشد . کیفیت هواساز ایرانی که با شرایط ایران تطابق دارد ، در مقایسه با دیگر تولیدات دستگاه هواساز قابل رقابت بوده و کارایی بیشتری دارد .
با توجه به افزایش کیفیت هواساز ایرانی ، در حال حاضر ضرورتی برای استفاده از مشابه خارجی این محصول وجود ندارد . در هواساز ایرانی ، تجهیزات هوشمند فراوانی به کار گرفته و مورد استفاده قرار می گیرد . جنس بدنه ها و استراکچر مقاوم سبب افزایش کیفیت هواساز ایرانی شده است .
از جمله عواملی که هواساز ایرانی را بر سایر برند ها برتری می بخشد ، تامین قطعات و سهولت نگهداری و تعمیرات آن است . در تولیدات داخلی تمامی اجزا و تجهیزات به کار رفته دارای پشتیبانی وسیع می باشند . خدمات نگهداری از دستگاههای ساخت داخل به راحتی امکان پذیر است . تمامی قطعات و تجهیزات به کار رفته در یک دستگاه هواساز ، در داخل کشور به آسانی تولید و عرضه می گردند .
هواسازهای وارداتی که عموما هواساز های با ظرفیت پایین را شامل می شوند ، به تدریج جای خود را به تولیدات داخلی می دهند . در دستگاههای داکت اسپلیت وارداتی ، معمولا سیستم گرمایش با شرایط اقتصادی و جغرافیایی داخل ایران سازگاری ندارد . سیستم های داکت اسپلیت که گرمایش و سرمایش تولید می کنند ، در بخش تولید هوای گرم متناسب با شرایط حاره ای ودارای مصرف برق زیاد هستند . یعنی گرمایش این سیستم ها برای مناطق حاره ای مطلوب بوده و جهت شرایط داخل ایران کاربرد ندارند .
شرکت تهویه سارآفرین تولید کننده دستگاه های تهویه مطبوع چیلر و هواساز و روف تاپ پکیج و …آماده ارائه مشاوره جهت طراحی و انتخاب تجهیزات مورد نیاز سرمایشی و گرمایشی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید