یک سیستم سرمایش مرکزی تشکیل شده است از : چیلر ، برج خنک کننده ، منبع ذخیره آب و متعلقات وابسته به آن. برج خنک کننده یا Cooling Tower انواع و اقسام زیادی دارد از جمله آنها برج خنک کننده از نوع مدور یا خمره ای می باشد.

این برج شامل قطعات اصلی و فرعی است که قطره گیر برج خنک کننده یکی از قطعات آن است. قطره گیر برج خنک کننده در اصل وظیفه حبس قطرات آب داخل برج را بر عهده دارد ، به نحوی که در جریان کارکرد فن در داخل دستگاه باعث جریان هوای عبوری از روی پدها شده و قطرات آب را پخش می کند ولی قطره گیر برج خنک کننده مانع پخش قطرات آب می گردد.
قطره گیر برج خنک کننده فایبر گلاس از جنس P.P (پلی پروپیلن) ، و یا PVC (پلی وینیل کلراید) ساخته می شود و به صورت لانه زنبوری یا تیغه ای می باشد. محل نصب قطره گیر برج خنک کننده در مدل کانترفلو یا جریان مخالف در قسمت بالایی سیستم توزیع آب است و در مدل کراس فلو یا جریان متقاطع بعد از پکینگها می باشد.

مزیت قطره گیر برج خنک کننده در صرفه جویی مصرف آب و جلوگیری از خیس شدن محیط اطراف برج است.قطره گیرها معمولا مجموعه ای از پروفیل های سینوسی شکل هستند که به یکدیگر متصل می باشند و مسیر هوا را درون خود منحرف کرده و قطرات آب را به دام می اندازند. برج خنک کننده تاثیر بسزایی در راندمان عملکرد چیلر دارد، به طوریکه اگر پکینگ برج خنک کننده  ها و سایر لوازم و قطعات آن دچار مشکل شوند بازدهی برج کاهش یافته و کارایی کمتری خواهد داشت. قطره گیر برج خنک کننده هم یکی از لوازم مهم در ایجاد راندمان مناسب برج ها می باشد. درهر صورت دستگاه برج خنک کننده بدون امکان استفاده از قطره گیر کارایی نخواهد داشت .

 

سایر لینک های سایت:

تعمیرات هواساز خانگی هواساز خانگی هواساز آپارتمانی برج خنک کننده فایبر گلاس برج خنک کننده چیلر مینی چیلر برج خنک کننده بتنی

دیدگاهتان را بنویسید