پکینگ برج خنک کننده از مهمترین قطعات برج می باشد که برای بهبود عمل تبخیر و انتقال گرما در کولینگ تاور بکار گرفته می شود. پکینگ کولینگ تاور با افزایش سطح و زمان تماس بین جریان آب و جریان هوا وظیفه خود را انجام می دهد.
برای تولید و طراحی پکینگ برج خنک کننده باید فاکتورهای مهمی از قبیل کیفیت آب، سختی آب، میزان آلودگی آب، دمای آب و کارایی برج خنک کننده مورد توجه قرار گیرد. به عنوان مثال طراحی پکینگ برای صنایع فولاد متفاوت از طراحی پکینگ برای برج های خنک کننده ساختمانی می باشد؛ زیرا آلودگی آب در صنایع فولاد وجود داشته در حالی که آلودگی آب در ساختمان ها مشاهده نمی شود. برای مکان هایی که دارای آب سخت و آب آلوده می باشند، پکینگ برج خنک کننده باید طوری طراحی شود که در اثر آلودگی و رسوبات پکینگ دچار گرفتگی و انسداد نشود.
تولید پکینگ برج خنک کننده در شکل های هندسی مختلف

به طور کلی پکینگ برج خنک کننده از نظر شکل هندسی در دو نوع پکینگ آبشاری یا فیلمی و پکینگ اسپلش تولید می شود.

در تولید پکینگ برج خنک کننده از نوع فیلمی از ورقه های پی وی سی و پلی پروپیلن استفاده می شود. این ورق ها در کنار یکدیگر قرار داده شده و صفحات به وسیله چسب و جوش پلاستیک به یکدیگر متصل می شوند.
ورقه های پکینگ فیلمی می‌توانند به صورت صاف و یا فرم داده به صورت چین دار یا زنبوری مورد استفاده قرار گیرند.
تولید پکینگ برج خنک کننده فیلمی برای مکان هایی که دارای آب تمیز و بدون املاح میباشند؛ مناسب می باشد. پکینگ فیلمی در تمامی برج های خنک کننده جریان مخالف و در نیمی از برج های جریان متقاطع کار گذاشته می شود. این پکینگ ها دارای بیشترین راندمان می باشند.
پکینگ اسپلش یکی دیگری از پکینگ ها بوده که خود به انواع مختلف تقسیم می شود. آب در برخورد با این پکینگ ها به ذرات ریز تبدیل می شود‌.
پکینگ اسپلش برای مکان هایی که دارای آب سخت و آلوده می باشند، کاربرد دارد. پکینگ اسپلش از میله ها و اتصالات پلاستیکی از جنس پی وی سی تولید می شوند. پکینگ اسپلش از جنس چوب و پلی پروپیلن (PP ) و مواد دیگر قابلیت تولید و استفاده دارد.
پکینگ رندوم کارایی نیز از دیگر انواع پکینگ اسپلش می باسد از قطعات کوچک از جنس PP و پلی اتیلن و گاهی پلاستیکی تولید می شود؛ این نوع از پکینگ ها به شکل فله ای و بدون نظم خاصی داخل برج ریخته می شوند و به همین دلیل به آنها پکینگ رندوم میگویند.

تولید پکینگ برج خنک کننده ازنوع اسپلش

پکینگ اسپلش به انواع مختلف نت اسپلش، گرید اسپلش و وی بار تقسیم بندی می شوند.
پکینگ نت اسپلش کاربرد بیشتری داشته و توری شکل می باشد.
پکینگ گرید اسپلش دارای صفحات مشبک بوده و برای مکان هایی که دارای آلودگی آب بسیار زیادی می باشند ساخته می شوند. از جمله کاربردهای این نوع پکینگ می توان به کاربرد آن در صنایع تولید فولاد، صنایع تولید آهن، کارخانجات تولید روغن اشاره کرد.
پکینگ اسپلش وی بار به دلیل اینکه از پروفیل های وی شکل تولید می شود به این نام خوانده می شود. پروفیل های وی شکل برای مواقعی که پکینگ ها به ارتفاع زیادی نیاز دارند تولید می شوند. این پکینگ ها به صورت افقی نصب شده و پروفیل های آنها دارای سوراخ می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید