دستگاههای تهویه مطبوع با استفاده از سیستم تبریدی و یا سیستم تبخیری قادر به تولید هوای سرد در محیط می باشند. در سیستم تبخیری با داشتن آب و عبور جریان هوا به وسیله فن از روی سطوح تبادل که به وسیله آب مرطوب شده اند ، و یا در یک محفظه که آب در آن اسپری شده است مرطوب شده و سرمایش ایجاد می گردد .

دستگاه های ایرواشر و یا دستگاه پکیج تبخیری زنت از این نوع سیستم ها می باشند . در دستگاه ایرواشر آب از طریق تعداد زیادی نازل، و به کمک پمپ پودر می شود و هوایی که از روی این آب پودر شده عبور می کند ، خنک می گردد . در دستگاه زنت نیز آب به وسیله پمپ روی پد های سلولزی ریخته شده و پد ها را خیس کرده و هوای عبوری از روی پد ها از طریق تماس با آب خنک می شود ، ولی در سیستم تراکمی این چنین نیست .

گاز مبرد در این سیستم با منبسط شدن خود در سیکل تبرید ، حرارت محیط را گرفته و تولید سرمایش می کند . مکمل هواساز تراکمی در این سیستم کندانسور می باشد . کندانسورها در سیستم اسپلیت از هواساز مجزا بوده و به وسیله لوله با هواساز مرتبط هستند . کندانسور به عنوان مکمل هواساز تراکمی ، در واقع از کمپرسور و کویل کندانسور و فن تشکیل شده است . وظیفه کمپرسور ، منقبض کردن گاز مبرد می باشد . این گاز منقبض شده در محل شیر انبساط ، دوباره منبسط شده و این انبساط ، باعث جذب رطوبت و حرارت محیط شده و در نتیجه سرمایش ایجاد می شود .
مکمل هواساز تراکمی فقط به یونیت کندانسور اطلاق نمی شود . در پروژه هایی که از چیلر و هواساز جهت تهویه و سرمایش استفاده می شود ، می توان از دستگاه چیلر به عنوان دستگاه مرتبط با هواساز نام برد . چیلر ها به وسیله کمپرسور یا مواد جاذب ، آب سرد تولید کرده که مورد استفاده هواساز ها قرار می گیرند . در هواسازی که با چیلر کار می کند ، کویل سرمایش از نوع آبی می باشد ولی در سیستم های دو پارچه تراکمی یا داکت اسپلیت ها، هواساز با استفاده از کویل DX یا انبساط مستقیم تولید سرمایش می کند .
شرکت تهویه سارآفرین ، تولید کننده هواساز های تراکمی و چیلر و دیگر دستگاه های تهویه مطبوع با استفاده از تجهیزات به روز و پیشرفته ، آماده ارائه خدمات مشاوره و تعیین ظرفیت و انتخاب مناسب ترین سیستم جهت کاربری های صنعتی و مسکونی و … می باشد.خواهشمند است در صورت نیاز ، با شماره تلفن های این شرکت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید