در این نوشته مزایا و معایب برج خنک کننده ها نسبت به یکدیگر و نسبت به سیستم های دیگر بررسی می شود ، زیرا هنگام انتخاب یک چیلر باید نوع برج خنک کننده ای که چیلر را پشتیبانی می کند تعیین شود . برج های خنک کننده معمولا در دو نوع خشک و تر تولید می شوند . بسته به منطقه مورد مطالعه ، ممکن است استفاده از برج خنک کننده از هر دو نوع تر و خشکامکان پذیر یا امکان نا پذیر باشد . در اینجا و در ابتدا ، فرض بر این است که بررسی های اولیه انجام شده و استفاده از برج خنک کننده امکان پذیر است و مزایا و معایب برج خنک کننده بررسی می گردد .
– برج های خنک کننده تر
یکی از مهمترین ایراداتی که ممکن است در حال حاضر به برج خنک کننده “تر” وارد باشد ، مصرف آب در آن است و این مصرف به دلایل فراوان از جمله مکانیزم تبادل حرارت بین آب و هوا که در آن با تبخیر آب ، دمای آب کاهش می یابد ، و همچنین فرار قطرات آب از برج خنک کننده به وسیله جریان هوا و همچنین زیرآب یا Blow Down در برج خنک کننده (که یک عمل لازم جهت نگهداری کیفیت برج خنک کننده است) ، می باشد . رسوب ایجاد شده در برج خنک کننده که موجب تخریب قطرات و گرفتگی مجاری آن می شود نیز از مواردی است که در بررسی معایب و مزایای برج خنک کننده همواره به آن اشاره می شود .
از مزایای استفاده از برج خنک کننده تر می توان به نیاز به سرمایه گذاری اولیه کمتر و ابعاد کوچکتر آن نسبت به برج خنک کننده خشک ( یا هوا خنک ) و همچنین مصرف انرژی کمتر آن اشاره نمود .
– برج خنک کننده خشک یا هوا خنک
در بحث مزایا و معایب برج خنک کننده های خشک و تر لازم است موارد استفاده و ظرفیت های آن در نظر گرفته شود . در ظرفیت های بزرگ و پالایشگاهی معمولا برج خنک کننده های خشک کارکرد و مزیت بیشتری دارند . در ظرفیت های پایین باید مطالعه دقیق صورت گیرد . مصرف انرژی برج های خنک کننده خشک خیلی بالاتربوده وهزینه اولیه برج خنک کننده خشک و همچنین ابعاد و جایگیری آن بیشتر است . در ظرفیت های خیلی کوچک برج خنک کننده ها از نوع خشک تولید و بکار گرفته میشوند.
بنابراین ، هنگام مطالعه و انتخاب یک چیلر لازم است مزایا و معایب برج خنک کننده تر و خشک نسبت به یکدیگر را سنجیده و سپس اقدام به انتخاب نوع برج خنک کننده نمود . تهویه سارآفرین تولید کننده انواع تجهیزات سرمایشی و گرمایشی از جمله برج خنک کننده تر و خشک و چیلرهای تراکمی آب خنک و هوا خنک ، هواساز ، ایرواشر ، زنت و… می باشد . محصولات تولیدی معمولا ظرفیتی بیش از ظرفیت های نامی اعلام شده دارند . جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت بهترین گزینه ، با این شرکت تماس حاصل فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید