هواساز (Air Handling Unit)

هواساز و ایرواشر AIR HANDLNG UNIT

هواساز :

هواساز دستگاهی است که جهت تأمین هوای مطبوع و سالم، به منظور دستیابی به دما و رطوبت و کیفیت دلخواه و مناسب بکار می رود.هواساز یکی از مهمترین دستگاههای تهویه مطبوع می باشد که در مسیر بین چیلر و بویلر با کانال هوا قرار می گیرد.

هواساز از بخشهای مختلفی تشکیل شده است که مهمترین آنها، بدنه ، فن ، الکتروموتور ، کویل سرمایی و گرمایی ، فیلترها ، دمپر ، شاسی ، رطوبت زن ، قطره گير و… می باشد.

هواسازهای شرکت سارآفرین در 10 مدل از ظرفیت های 3000CFM تا 40000CFM تولید می شود و در ردیف های خارج از جدول امکان طراحی و تولید وجود دارد.

استراکچر:

هواسازهای سارآفرین دارای استراکچرهای تولید شده با استفاده از پروفیلهای آلومینیومی طرح Arosio و کرنرهای آلومینیومی یا پلی آمید و اتصالات پیچ و مهره و واشر گالوانیزه تولید می شوند، که علاوه بر ایجاد ظاهر متفاوت و زیبا ، امکان استفاده از بدنه های ضخیم دو سانتیمتری یا پنج سانتیمتری عایق دار را فراهم می نماید.

پروفیلهای تولیدی پس از گذراندن فرآیندهای آبکاری و عملیات حرارتی از استحکام بالایی برخوردار شده، و با اتصال کرنرهای مقاوم، استراکچر مستحکمی ایجاد شده و با نصب پروفیلهای ثانویه، استراکچر مستحکمی بوجود می آيد.

هواساز (Air Handling Unit)

بدنه ها :

بدنه های مورد استفاده در هواساز تمامأ از جنس گالوانیزه مرغوب، با ضخامت متناسب با ابعاد و مکش و هوادهی هواساز تولید و نصب می شوند.جهت جلوگیری از تلفات حرارتی،کلیه بدنه ها دو جداره بوده و در داخل جدارها عایق های پلی یورتان ، یا پلی اتیلن یا دیگر عایق های مورد سفارش، به ضخامت های 2 یا 5 سانتیمتر قرار داده می شود.

فن و الکتروموتور :

فن های مورد استفاده از نوع سانتریفیوژ در مدل های فوروارد یا بکوارد دارای بالانس استاتیکی و دینامیکی کامل انتخاب می شوند.

فن هواسازها معمولا” از مارک یا طرح نیکوترا و کامفری و گبهارد انتخاب و نصب می شوند.

الکتروموتوهای مورد استفاده از انواع اروپایی 220 یا 380 ولت با کلاسهای حفاظتی IP54 و IP55 انتخاب می شوند.

در صورتیکه اتصال الکتروموتور و فن از نوع ارتباط مستقیم نباشد از پولی های آلومينيومی جدا شونده تیپر بوش چند شیاره، و تسمه های مرغوب استفاده می شود.

جهت سهولت کارکرد و سرویس، مجموعه فن و الکتروموتور دارای شاسی دوبل بوده و با لرزه گیر روی استراکچر هواساز مونتاژ می شود.

کویل :

کویل های سرمایی و گرمایی مورد استفاده در هواساز سارآفرین با توجه به ظرفیت مورد نیاز بصورت جداگانه طراحی و نصب می شوند.

لوله های کویل از جنس مس 5.8 اینچ با ضخامت متناسب با گردش آب یا بخار ، و فین ها از جنس آلومینیومی از نوع FIN PLATE با آرایش مثلثی می باشد.نوع آرایش کویلها موجب حداکثر تماس بین هوا و لوله ها و فینها و در نتیجه حداکثر راندمان سرمایشی و یا گرمایشی کویل می گردد.

رطوبت زن:

جهت مکانهایی که بدلایلی نیاز به ایجاد رطوبت زن دارند، در هواساز از رطوبت زن استفاده می شود.

انواع رطوبت زن از قبیل سوزنی یا رطوبت زن بخار، مورد استفاده قرار می گیرد.

واحد ایرواشر :

ایرواشر نوعی از دستگاه هواساز است که در آن به جای کویل سرمایی از واحدی بنام بانک ایرواشر استفاده می شود که در آن آب با استفاده از نازلهای تحت فشار، اسپری شده و بدلیل ایجاد سطح تبادل حرارت زیاد در قطرات آب ، طی فرآیند آدیاباتیک، موجب خنک شدن هوای عبوری شده و علاوه بر مرطوب نمودن هوا، حرارت محسوس آنرا کاهش می دهد.

در هواسازهای سارآفرین بانک ایرواشر، در کلاسهای 6 و 8 تولید می شود.لوله ها و اتصالات انتقال و اسپری آب از جنس پلی اتیلن، و نازلها از نوع بیل Beyll انتخاب می شوند که قابلیت دمونتاژ سریع جهت سرویسهای سالیانه دارند.

هواساز (Air Handling Unit)

فیلترها :

فیلترهای مورد استفاده در هواساز سارآفرین با توجه به کیفیت هوای مورد نیاز،و محل کاربری هواسازها طراحی می شوند.این فیلترها در بسترهای مختلف و از انواع هپا، اولپا، کیسه ای، پلیتد و آلومینیومی قابل شستشو، طراحی و نصب می گردند.

 

 

هواساز ایرواشر (Air Washer)مخصوص سالن های پرورش قارچ

هواساز ایرواشر (Air Washer) از اساسي ترين دستگاه سالن های پرورش قارچ خوراکی در روش کشت مدرن مي باشد. تنظيم دما و رطوبت ، دي اكسيد كربن و اكسيژن همچنين شستشوی هوا و جلوگيری از ورود هوای آلوده به داخل سالن و البته سم پاشی اتوماتيك و ايجاد محیط خنک توسط کویل‌های سرمایشی مرتبط با یک پکیج خنک‌کن و یا یک چیلر، و یا هوای معتدل توسط کویل‌های مرتبط با یک بویلر یا المنت‌های حرارتی از امکانات هواساز ایرواشر خانگی(Air Washer) می باشد.

هواساز (Air Handling Unit)

 

کلمات کلیدی :

هواساز

هواساز خانگی

تعمیر برج خنک کننده

اگزاست فن

فن کویل کانالی

ایر واشر خانگی

برج خنک کننده

برج خنک کننده فایبر گلاس

دیدگاهتان را بنویسید