کمپرسورهای اسکرال يکی از پر کاربردترين کمپرسورها در چيلر تراکمی سبک هستند.کمپرسورهای اسکرال از دهه 90 ميلادی در تجهيزات با ظرفيت کم بکار گرفته شدند.

در کمپرسورهای اسکرال دو نوار مارپيچ گونه در داخل هم قرار گرفته اند و با کم و زياد شدن فاصله آنها از يکديگر، گاز مبرد در مدار چيلر جريان می يابد. در کمپرسور اسکرال، يک نوار مارپيچ گونه در قسمت فوقانی قرار می گيرد و ثابت است که بخش دهشی هم همانجا است. يک نوار مارپيچ گونه در بخش پايينی و درون نوار مارپيچ گونه بالايي فرو رفته است و با يک محور به الکتروموتور متصل است.

زمانیکه مکش انجام می شود ، گاز مبرد چيلر که به داخل مکش می شود وارد فضای مابين دو نوار مارپيچ گونه می گردد و با حرکت به سمت مرکز دو نوار مارپيچ گونه می گردد و با حرکت به سمت مرکز دو نوار ضمن متراکم شدن از مرکز دو نوار خارج می شود و به مدار چيلر می رود.

کمپرسورهای اسکرال در چيلرهای با ظرفيت تا 25 تن استفاده می شوند اما چنانچه بخواهیم از چيلرهای با ظرفيت بيش از 25 تن يا 30 تن استفاده کنیم ، نیاز است تا از چند دستگاه کمپرسور اسکرال استفاده گردد.

کمپرسورهای اسکرال علاوه بر چيلرها ، کمپرسورهای مناسبی جهت استفاده در سيستم های پر ظرفيت هستند و بايد با يکديگر بطور موازی کار کنند.

استفاده از کمپرسورهای اسکرال در چيلرها معمولا تا ظرفيت 60 تن و کوچکتر مناسبتر است و در چيلرهای با ظرفيت های بيشتر ، بهتر است از کمپرسورهای ديگر استفاده شود. کمپرسورهای اسکرال کم صدا و کم لرزشی هستند و گاز مبرد در آن بطور پيوسته متراکم می شود و بازده آنها تا حدود 97 درصد هم می رسد.

کمپرسورهای اسکرال فقط در نوع بسته ساخته می شوند و اين يکی از عيوب کمپرسور اسکرال است و تعمير آن ممکن نيست.
تهويه سارآفرين با تکيه بر تجربيات 25 ساله کادر تخصصی و مديريت خود در زمينه طراحی، ساخت و مشاوره در زمينه تجهيزات سرمايشی و گرمايشی ، و توليد انواع چيلر، هواساز، طراحی برج خنک کننده، ايرواشر ، پکيج های روف تاپ ، فن کويل ، زنت و پکيج های تبخيری و … در حال فعاليت و همکاری با صنايع مختلف می باشد.طراحی و ساخت محصولات طبق استانداردهای موجود نظير ASHRAE و … انجام می گيرد.تمامی ظرفيتهای ارائه شده در معرفی تجهيزات واقعی بوده و ضريب اطمينان لازم نيز در ظرفيت ها اعمال می گردد.

سایر لینک های سایت:

تعمیرات هواساز خانگی هواساز خانگی هواساز آپارتمانی برج خنک کننده فایبر گلاس برج خنک کننده چیلر مینی چیلر برج خنک کننده بتنی

دیدگاهتان را بنویسید